Klacht: Buitenlandbezorging POST

op 07 oktober 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Voor mijn studie zou ik verhuizen naar Finland voor 4 maanden. Daarom had ik contact opgenomen met POST om het stop te zetten. Op hun vraag waarom ik het wilde stopzetten, gaf ik mijn reden dat ik 4 maanden in Finland ga studeren. Hierop reageerde de mevrouw aan de telefoon tot mijn verbazing dat het wel degelijk mogelijk was om mijn lenzen in Finland te laten bezorgen en dit zou mij niets extra kosten, het zou hooguit een paar dagen later aan kunnen komen. Volkomen logisch dus ik was hartstikke blij. Hierop heb ik mijn adres in Finland doorgegeven en alles werd geregeld.

De eerste keer kreeg ik heel netjes mijn lenzen binnen, zelfs niet eens een dag te laat, dus ik dacht “dit gaat prima zo”. Maar nee, de tweede keer ging het helemaal mis. Ik had mijn lenzen na een week nog niet binnen, wel een brief van de douane in Finland om mijn lenzen in te klaren en invoerrechten te betalen. Mij was verteld dat het mij niets extra zou kosten, dus meerdere malen contact opgenomen met de Pearle (enkel via mail en Facebook, i.v.m. hoge telefoonkosten).

Kreeg in eerste instantie netjes excuses en ze vonden het vervelend dat ik al een week met te oude lenzen liep (iets wat nu al 3 weken is). Via de mail duurde het allemaal lang voor ik antwoord kreeg, maar uiteindelijk kreeg ik het verzoek om een foto van de ontvangen brief te maken, omdat ze zeker wilden weten of het pakket daadwerkelijk van hen afkomstig was. “Prima”, dacht ik, dus ik heb meteen een foto gemaakt en deze doorgestuurd naar Pearle, met bericht erbij dat de brief uiteraard in het Fins is, maar dat rechtsbovenin te zien is dat het zeker van hen afkomstig is. Dat is inmiddels 8 dagen geleden en sindsdien heb ik niets meer van hen gehoord.

Ik heb in voorgaande mails ook aangegeven dan toch mijn POST op te willen zeggen, maar daar wordt überhaupt geen gehoor aan gegeven en daar wordt ook niet op gereageerd. Ik weet dat ik officieel telefonisch mijn POST zou moeten opzeggen, maar i.v.m. de hoge telefoonkosten ga ik dit niet op deze manier doen. Ik heb ook aangegeven dat als het niet opgelost wordt, ik gewoon het laatst afgeschreven bedrag laat storneren en dat ook in de toekomst zal blijven doen.

Ik heb nog slechts 4 dagen om mijn lenzen in te klaren en eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren dat ik voor die tijd antwoord heb, ook i.v.m. het weekend, dus dan zal ik het bedrag gewoon storneren.

Aangezien ik behoorlijk klaar ben met de Pearle op dit moment, ben ik pas tevreden als mijn abonnement wordt opgezegd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Nienke Moed