Klacht: Buitenland datalimiet bereikt zonder te gebruiken

op 11 september 2018 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds kort verblijf ik voor mijn studie in Japan, en uiteraard gebruik ik hier mijn Youfone abonnement niet aangezien de kosten fors zijn, zeker voor een student. De laatste keer dat ik mijn internet en roaming aan had staan was bij mijn overstap in Duitsland, voorafgaand aan mijn vlucht naar Japan. In Duitsland zijn deze dan ook uitgezet, en er is hierna geen gebruik meer van gemaakt noch aangezet. Echter kreeg ik enkele dagen na mijn aankomst in Japan plots een sms dat mijn buitenbundel datalimiet van €60,50 was bereikt. Ik heb echter totaal geen gebruik gemaakt van mijn internet en roaming, en ook niet gebeld of sms’jes verstuurd.

Dit heeft mij zeer gefrustreerd en ik zou graag zien dat Youfone hier stappen onderneemt zodat ik de zogenaamde kosten niet hoef te betalen, en dat dit in de toekomst zal worden voorkomen. Bij soortgelijke zaken bleek Youfone vaak te reageren dat ze er niets aan zouden kunnen doen, omdat het toestel toch verbinding zou maken met het internet ook al zouden internet en roaming uitgeschakeld zijn. Een soortgelijk antwoord accepteer ik niet, aangezien Youfone niet duidelijk op haar website aangeeft dat het uitschakelen van internet en roaming alleen onvoldoende is.

Ik voel mij misleid door Youfone. Gelukkig is er goede Europese en nationale regelgeving voor het beschermen van consumenten. Indien er geen bevredigende oplossing wordt gevonden, ben ik bereid tot escaleren naar bijvoorbeeld de Geschillencommissie of consuWijzer.

Ik wil de buitenbundel kosten geheel gecrediteerd zien. Voorts verwacht ik dat de website van Youfone klip en klaar gaat aangeven dat buitenbundelkosten uitsluitend voorkomen kunnen worden door verkeer in het buitenland uit te schakelen via MyYoufone.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 14 september 2018 om 13:01 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door studentinjp