Geboden Oplossing:
Beste mevrouw Odding,
Wij begrijpen dat u wellicht vragen heeft over de administratieve verwerking van uw overstap. De verwerking is echter wel volgens gebruikelijke werkwijze verwerkt. Graag lichten wij de situatie toe.
Uw opzegging is definitief per 7 januari, 7 januari is ook uw gebruikelijke datum van afschrijving van uw maandelijkse termijnbedrag. Indien uw levering stopt een week eerder, als voorbeeld, vindt er natuurlijk geen extra afschrijving plaats. Het betreft hier echter de exacte zelfde dag. Bij een opzegging wordt uw facturatie ook niet vooraf al stopgezet vanwege het feit dat een opzegging pas definitief is op de daadwerkelijke einddatum van 7 januari. Het komt regelmatig voor dat een opzegging wordt teruggedraaid. Indien de toestemming voor de automatische afschrijving en andere administratieve verwerkingen op het moment van opzeggien per direct zouden worden verwerkt dan was de opzegging ook niet meer te voorkomen.
Daarbij is er altijd sprake van vooruit betaling, ook in het geval u heeft opgezegd en het uw laatste maand betreft. Juist hiervoor is er sprake van een eindafrekening welke ervoor zorgt dat deze laatste termijn wordt verrekend met u. Uiteraard is dit ook volledig volgens richtlijnen en toegelicht in onze voorwaarden. Ondanks dat wij begrijpen dat u hier wellicht vragen over heeft.
Na de afschrijving op 7 januari hebben wij op 13 januari de eindafrekening verstrekt waarop zichtbaar is dat u het bedrag van nos terugontvangt. Doordat u er echter voor heeft gekozen dit laatste termijnbedrag te storneren ontstaat er een automatisch gegenereerde herinnering en/of aanmaning.
U mag deze als niet verzonden beschouwen, wij zullen de gecommuniceerde terugbetaling en de openstaande factuur met elkaar verrekenen. Bij deze bevestigen wij dus graag nogmaals dat u geen verdere betaling schuldig bent.
Met vriendelijke groet,
Budget Alles in 1.