Klacht: Service verwijst in een loep naar GEEN oplossing.

nieuw vanaf 2021-07-20 op 17 juli 2021 over Budget Internet in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Modem is simpel aan te sluiten, alleen krijgt geen verbinding met Budget Alles in 1. Men heeft zelfs een oplossing via KPN, die kijkt dan of jij verbinding hebt ? Vreemd want jij kunt de het probleem alleen vermelden via andere provider (met modem van die provider) en die doet het.
Het is duidelijk dat service programma is opgezet door leken.
Het heet service, maar op het moment dat men dan uiteindelijk de eindoplossing geeft komt de vermelding Oeps, het lijkt erop dat deze site niet meer bestaat Ongelofelijke amateurs !

Gewenste Oplossing:

Als modem over 2 dagen niet werkt (verbinding heeft met Budget Alles in 1), ga ik terug naar vorige provider, dan maar regelmatige uitval, beter dan vooraf betalen voor niets.
Modem is niet goed, of men heeft geen verbinding geregeld, terwijl die al 13 juli (dag van modem ontvangst ) zou kunnen werken. Het is nu 17 juli en zij hebben mijn vorige provider opgezegd, zodat ik 20 juli geen internet heb.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Internet over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Internet in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Internet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Internet

Heeft op 19 juli 2021 om 08:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Dankers,

Allereerst vinden wij het heel jammer om te zien dat u een klacht indient zonder contract op te nemen met onze klantenservice. Indien u problemen ervaart helpen wij u hiermee uiteraard graag indien u ons de kans hiertoe geeft.

Wat betreft uw aansluiting. 20 juli 2021 is uw startdatum, dit is dus pas morgen. Dit is gecommuniceerd met u vanaf het moment van uw aanmelding begin juni. Uw veronderstelling dat uw levering opgeleverd is op het moment dat u het modem ontvangt is voor ons dan ook niet volledig begrijpelijk.

''Looptijd en gewenste activatiedatum:
De overeenkomst gaat in op het moment dat de aansluiting definitief geactiveerd wordt en eindigt aan het einde van uw looptijd. Uw gewenste startdatum is 20 juli, 2021.''

Aangezien u nog niet daadwerkelijk bent overgestapt, klopt het inderdaad dat uw voorgaande provider nog actief de levering verzorgt op dit moment. Wij verzoeken u graag telefonisch contact op te nemen indien u vragen heeft, zoals gezegd is alles met betrekking tot de oplevering van uw diensten in orde. Het lijkt er op dat er sprake is van een misverstand, die voorkomen wij natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Budget Alles in 1.

nieuw vanaf 2021-07-20

Heeft op 19 juli 2021 om 10:11 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb de brief bij de modem aflevering en handleiding gelezen en daar wordt met stappen aangegeven dat verbinding mogelijk is vanaf 2021-07-13 en dat was het moment dat het pakket binnen kwam. Om zeker te zijn dat het werkte (want mijn huidige provider had al doorgegeven dat 2021-07-19 laatste dag is van hun netwerk gebruik kan maken) ben ik vanaf 14e gaan proberen en al de dagen er na. Dat werkte dus niet, zoals wel in de brief en jullie handleiding is beschreven. De schuld nu op mij afschuiven, dat accepteer ik absoluut niet en ben dus zeker niet tevreden.
Ik heb vandaag ook een andere bericht ontvangen van Budget Alles in 1, dat jullie inmiddels een ander modem hebben gestuurd, waarom is dat dan ?

Reactie van de melder van de klacht nieuw vanaf 2021-07-20

3 jaren geleden - 2021-07-19 enkele schriftelijke berichten ontvangen, waarin men vroeg tel. contact op te nemen. Telefonisch geïnformeerd. Ik hoefde gelukkig niet lang te wachten. Blijkt dat de datum van actieve verbinding 2021-07-13 niet in de brief had mogen staan. Vanaf 2021-07-20 heb ik pas een actieve verbinding werd mij telefonisch mede gedeeld, mits alles goed gaat, want men kon dat niet garanderen. Ik kan dus niet vooraf testen en wij (degene die van deze verbinding afhankelijk zijn) moeten dan maar zien hoe dat op te lossen. En dat in de periode van thuis studie en werken, dat internet verbinding zo belangrijk is ! Veel haperingen bij T-Mobile was de reden om over te stappen, heb ik nu al spijt van. 14 dagen bedenktijd, maar men levert het modem en verbinding maand later. Die 14 dagen zou moeten veranderen in 40 dagen bedenktijd.

Bericht van Budget Internet

3 jaren geleden - Beste meneer Dankers, Het is absoluut niet onze intentie schuld af te schuiven, of überhaupt u iets te verwijten. Indien u deze indruk heeft gekregen, hiervoor onze excuses. De reden van het sturen van het nieuwe modem hebben wij toegelicht in de hierbij meegestuurde reactie op uw vragen. Specifiek dit gedeelte hieronder nogmaals. ''Wij hebben zojuist een nieuw modem verstuurd. Het vroegtijdig aansluiten van uw modem zorgt ervoor dat deze data ophaalt van de voorgaande provider. Dit zorgt soms voor problemen bij het installeren nadat onze diensten daadwerkelijk zijn opgeleverd. Mocht dit het geval zijn, is het modem proactief vervangen. Mocht u het modem niet nodig hebben, hoeft u deze ook niet retour te sturen.'' Waarschijnlijk is het nieuwe modem overbodig, maar in het geval deze toch nodig is heeft u die alvast ontvangen. Hiermee proberen wij enkel proactief te voorkomen dat er alsnog iets misgaat bij het activeren van onze diensten op de opleverdatum van 20 juli 2021. U maakt gebruik van de overstapservice. Dit zorgt ervoor dat wij uw opzegging voor u verzorgen. Deze opzegging wordt geautomatiseerd verstuurd op het moment dat u onze diensten heeft geactiveerd. U loopt hierdoor geen risico dat uw zonder diensten zit, uw oude provider blijft de levering voortzetten. Mocht u om welke reden dan ook bijvoorbeeld niet morgen 20 juli onze diensten activeren maar bijvoorbeeld twee dagen later, blijft uw oude provider uw van diensten voorzien voor deze extra twee dagen. De overstapservice heeft als doel ervoor te zorgen bij dit op elkaar aansluit. Zodra uw de diensten van Budget Alles in 1 activeert worden de diensten van uw voorgaande provider stopgezet. De door u ontvangen bevestiging van opzegging is enkel een vooraankondiging. Wij verzoeken u vriendelijk het nieuwe modem niet voor 20 juli, morgen, aan te sluiten. Per morgen zal de levering actief zijn na aansluiten van het modem. Mocht u hierover toch vragen hebben of wij kunnen u morgen bij het aansluiten ergens mee ondersteunen horen wij dat natuurlijk heel graag van u. Met vriendelijke groet, Budget Alles in 1.

Alle klachten die gemeld zijn door nieuw vanaf 2021-07-20