Klacht: Brilleglazen

op 26 juli 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Vanmorgen bij Hans Anders geweest op de Hamstraat in Roermond.
Gevraagd naar een nieuw neusklepje. Na herstel deelde ik mede dat mijn rechterglas beschadigd was. De medewerkster deelde mede dat ze dat ook gezien had, echter dat had zij naar mijn gevoel eerder moeten doen voordat ik haar dit mede deelde.
Ik vroeg of zij een nieuw glas wilde bestellen. Dat kon kosten euro 189.
Ik deelde mede dat dit nog duurder was dan de gehele bril. Dat klopt zei ze, het was destijds een aktie. Ik vertelde toen dat bij deze aktie dan een glas van slechte kwaliteit was geleverd, waarop zij mede deelde dat een glas altijd wel eens kon beschadigen. Ik vertelde dat ik in 60 jaar nog nooit een beschadiging heb gehad aan glazen, wederom deelde ze mede, dat kan altijd gebeuren.
Kortom de service in deze kwestie vind ik beneden pijl.

Een nieuw glas tegen de kostprijs van destijds.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 26 juli 2017 om 09:29 geantwoord

Heeft op 26 juli 2017 om 09:42 geantwoord

Het is geen kras op het glas. Het is een slijtagevlek op het glas die steeds groter wordt. Dit heeft dus te maken met de kwaliteit van het glas en niet met de omgang met de bril.
Juridisch zou je kunnen stellen dat door de slechte kwaliteit van het glas ik kosteloos recht heb op een vervangend glas. Zo ver wilde ik al niet gaan, ik was bereid om nogmaals voor de 2e maal de kosten van het glas destijds, te betalen.
Overigens overweeg ik e.e.a. voor te leggen aan het programma Kassa, daar ik van mening ben dat Hans Anders, gezien de kwaliteit van het glas, niet voldoende heeft gepresteerd.

Bericht van Hans Anders

2 maanden geleden - Beste heer Kornips, Bedankt voor uw reactie. Hans Anders heeft 2 jaar garantie op de glazen en monturen. Uw bril is meer als 2 jaar oud. Het ontstaan van een slijtagevlek na deze 2 jaar valt niet meer onder de garantie. Wij kunnen daarin verder niets meer voor u betekenen. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Jkornips

2 maanden geleden - Uw reactie naar aanleiding van mijn klacht is verre van klantvriendelijkheid. Zo gaat met niet om met klanten. Ik zal dan ook nooit meer jullie zaak bezoeken, zegt het voort.

Alle klachten die gemeld zijn door Jkornips