Klacht: Bril binnen korte tijd al stuk

op 12 mei 2017 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn vrouw heeft nog geen half jaar terug een nieuwe bril gekocht bij pearl opticiens in Gouda.

Woensdag avond zette ze haar bril af en het linker pootje viel er af.
Wat blijkt, het pootje is op onverklaarbare reden afgebroken.
Deze bril is nooit gevallen gestoten oid. Waardoor dit zou kunnen gebeuren.

Mijn vrouw is naar de pearl gegaan met de bril en heeft daar haar verhaal gedaan.
Geen garantie zegt pearl want de bril is door vallen stuk gegaan beweert de winkel bediende.

Ik ben er van overtuigd, dat als de bril gevallen zou zijn dat hij dan nog niet op deze wijze kapot zou kunnen gaan.
Productie fout vermoed ik.

Er wordt door pearl niets onderzocht er wordt alleen gesuggereerd, dat de bril gevallen zou zijn.

Mijn vrouw heeft daar vanmiddag nog even over gebeld met pearl Gouda en werd hier op een Zeer klantonvriendelijke toon te woord gestaan en werd er door de medewerkster alles aan gedaan om het gesprek te eindigen.

Ik vind, dat pearl een nieuw montuur moet regelen en de kosten voor hun rekening neemt.

Wel zullen wij in ieder geval nooit meer een bril bij pearl opticiens kopen en raden wij dit anderen ook stellig af.

Gewenste Oplossing:

Nog geen oplossing

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 18 mei 2017 om 16:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer en mevrouw Schmohl,

Inmiddels is er contact met u opgenomen en is uw klacht opnieuw besproken. Er is met u overeengekomen het geld voor het montuur terug te betalen. Deze terugbetaling heeft inmiddels plaatsgevonden en daarmee melden wij deze klacht als afgehandeld af. Met vriendelijke groet, Pearle Opticiens

Heeft op 24 mei 2017 om 12:46 geantwoord

Pearle behoort dit naar behoren op te lossen en dit montuur gewoon kosteloos te vervangen.
Die bril is niet gevallen of iets dergelijks.
Er wordt altijd zorgvuldig mee omgegaan.
Pearle suggereert, dat de bril gevallen zou zijn, dit is niet gebeurd.
Het ligt puur aan de kwaliteit van de bril!
En daarbij komt nog de onbeschofte manier waarop ik te woord gestaan werd en uiteindelijk de telefoonlijn afgebroken is door de pearle medewerkster!
Dit probleem is pas opgelost als pearle de bril kosteloos repareert.

Bericht van Pearle

4 jaren geleden - Beste heer en mevrouw Schmohl, Bedankt voor uw bericht In gezamelijk overleg heeft u het bedrag van 9 euro voor het montuur terugkregen. Deze bril kon niet gerepareerd worden aangezien wij voor dit segment brillen geen onderdelen leveren. U heeft het aankoopbedrag daarom retour gekregen. Dit aanbod heeft u aanvaard en daarmee gebruik gemaakt van de niet goed geld terug garantie. Met vriendelijke groet Pearle Opticiens

Alle klachten die gemeld zijn door Hendrikus1234