Klacht: Brievenposttarief 250 tot 500 gram is afgeschaft

op 23 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zoals iedereen inmiddels weet is het tarief voor brievenpost sinds begin 2014 alweer verhoogd. Daarnaast is op mysterieuze wijze het tarief voor 250 tot 500 gram verdwenen en betaal je vanaf 250 gram standaard het bedrag voor een gewicht tot 2000 gram. Dus 3,84 euro (6 postzegels).
De stap van 5 postzegels is er gewoon tussenuit gehaald zodat je van 4 naar 6 postzegels moet voor het versturen van iets dat net meer dan 250 gram weegt.
Waarom betalen voor een gewicht van bijna twee kilo als iets 255 gram weegt?
Zelf verstuur ik veel post (marktplaats) en ik weet dat deze gewichtscategorie erg veel voorkomt. Ieder shirtje of rokje weegt ongeveer zoveel en marktplaats lijkt me een grote inkomstenbron voor post.nl.
Dit lijkt me een vrij achterbakse manier om meer geld te verdienen en ik denk dat voor veel mensen dit een reden kan zijn om maar te stoppen met marktplaats en de boel weer gewoon in de “zak van Max” te stoppen. Op deze manier gun ik het Post.nl ook niet meer.

Het opnieuw invoeren van de categorie 250 tot 500 gram voor losse brievenbuspost.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 november 2014 om 12:11 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Verhoeven,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.

Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door surquinverhoeven