Klacht: Brandalarm

op 09 februari 2018 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Van 2 t/m 9 febr verbleven mijn dochter en ik in het center parc hotel in zandvoort. Alles was prima in orde totdat direct de eerste avond laat het brandalarm afging. Wij lagen net op bed dus in pyjama zo snel mogelijk via de trap naar beneden. Het bleek loos alarm er was iemand die onder een hele hete douche had gestaan. Het is erg gênant om met alle gasten de meeste in nachtkleding in de hal te staan. Je schrikt je dood en bent klaarwakker. Met het gevolg dat je de volgende dag zo gaar als boter bent. Ik ben herstellende van een ernstige ziekte. We waren weer over der ergste schrik heen maar wat gebeurde er donderdag tegen half 12 s’avonds we lagen net te slapen weer brand alarm allemaal weer in nachtkleding naar beneden. Weer loos alarm iemand was aan het koken. Weer een nacht en een dag verpest. Wij vinden dit heel slecht. 2 x alarm in 1 week.

De halve week waar we zo naar uitgekeken hadden is verpest. En geen reclame voor center parcs

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 12 februari 2018 om 10:20 geantwoord

Op 12 februari jl. heeft het Webcare Team van Center Parcs hoofdkantoor een e-mail gestuurd naar de gasten. Er werden excuses aangeboden voor het ongemak dat de gasten hebben ervaren tijdens hun verblijf. De klacht werd besproken met de desbetreffende afdelingen en er werd een gepaste compensatie aangeboden aan de gasten.

Heeft op 12 februari 2018 om 11:54 geantwoord

Wij gaan hiermee niet akkoord.
Als gezin moeten wij enorm sparen om een week naar centerparcs te kunnen, en door gezondheidsklachten zijn er door twee gebroken nachten ook twee dagen verloren gegaan, ivm vermoeidheid.
Wij begrijpen dat er een brandalarm systeem moet zijn, maar wij hebben ernstige twijfels over de juistheid en functioneren van het systeem, er zijn namelijk hele moderne brandmelders speciaal voor grote gebouwen zoals een hotel, en deze gaan echt niet om een te hete douche en stoomvorming af!!
Wij hebben twee brandmeld proffesionals in ons gezin, en zij gaan dit opnemen met de brandweer & centerparcs als er geen betere oplossing word gegeven.
Ook zal ik ons verhaal op social media verspreiden, want dit kan echt niet!!!

Graag zou ik als tip willen geven om de gasten te verbieden te roken op de gang en de kamers, dit is namelijk gebeurd en de reactie van de receptie medewerker was op zn zachts gezegd laks.

De keukentjes zijn oud en niet veilig, haal die dingen er gewoon uit, scheelt weer een loos alarm!! Volgens de beveiliging medewerker gebeurd het loze brandalarm erg vaak ten gevolge van koken id keuken. Het is een hotel, waarom dan een keuken op de kamer? En als je dat wel wilt, zet er een beetje een degelijk keukentje in!! En vervang de brandmelders voor de juiste!!

Wij zijn erg ontevreden, en wij hebben telefoonnummers uitgewisseld met gasten die ook twee keer loos alarm hebben gehad, dan bundelen we de krachten, maar wij hopen op een juiste oplossing, bv deels geld terug of een nieuw verblijf gratis of met fikse korting!!

Wij zien graag uw reactie tegemoet,
Mvg Fam Jacobs

Alle klachten die gemeld zijn door charlefrans