Klacht: Bosch Stoomoven Kapot geleverd

op 26 juli 2017 over Mebollo.nl in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb op 22-05-2017 via Bol.com een Bosch HMG6764S1 – Inbouw oven gekocht en die wordt dan geleverd door een externe bedrijf Mebollo. Op 25-05-2017 werd het geleverd door een externe partij die in zijn eentje dat ding optilt en in ons huis plaatste. De verpakking was verpakt met piepschuim aan de hoeken. en karton er omheen met Tape van Mebollo zelf. Waarom nou niet in een originele verpakking van Bosch zelf?

Ik ben bezig met de verbouwing van mijn woning en op moment bouw ik mijn keuken. Op 16 juli 2017 nadat ik de keuken bijna af had, dacht ik aan om de gekochte stoomoven uit zijn verpakking te doen. Het bleek ten eerste dat wat piepschuim aan de zijkanten was gebroken. Aan de voorkant midden was de piepschuim verbrijzeld. Mijn woonkeuken was met sfeerlicht verlicht. Ik zag niet meteen dat er schade was. Ik open de deur en ging toen zoeken naar de handleiding. Tot mijn verbazing zag ik een deuk en ingedrukt metaal (van boven af gezien). Ook zat er een scheur in het metaal. Toen deed ik de deur dicht en controleerde of er meer schade was. Net onder de deur was de voorplaat ingedeukt. Dat met een prijs van €1380. Ik nam contact op met Mebollo via bol.com link naar hun e-mail over de situatie. Hun reactie was: Beste klant,

Bedankt voor je mail.
Wat vervelend om te horen dat het ontvangen product beschadigd blijkt te zijn.
We zien echter dat de zending reeds op 24 mei 2017 bij je bezorgd is, ruim 1,5 maand geleden dus.
Schade aan een product dient binnen 5werkdagen na ontvangst van het product bij ons gemeld te zijn.
Helaas kunnen wij 1,5 maand na levering een claim voor een beschadigd product niet meer in behandeling nemen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nick
Mebollo Webshop-team
www.mebollo.nl

Ik schreef terug of ze toch iets kunnen doen voor me, maar dat hielp niet. Ik krijg dit een 2de e-mail: Bedankt voor je reactie.
We begrijpen uiteraard dat het zeer vervelend is maar helaas kunnen wij hierin niks betekenen omdat het product al in mei bij je geleverd is.
Het is voor ons dan ook niet mogelijk om bij de vervoerder nog transportschade te claimen en hier dus een vergoeding voor aan te vragen.
Daarnaast is het voor ons helaas ook niet mogelijk om losse onderdelen te bestellen voor dit product en dus een vervangende strip te leveren.
Wel hebben we even voor je gekeken op de site van Bosch en zien dat deze zeer waarschijnlijk wel een vervangende strip kunnen leveren.
We raden je dus aan even contact op te nemen met de klantenservice van Bosch, waarschijnlijk kunnen ze je aan een vervangend onderdeel helpen.

Hopende hiermee je vraag volledig te hebben beantwoord.

De volgende dag belde ik Bol.com op en vertelde de situatie. Degene waarmee ik sprak begreep ook wel dat ik de oven zou gaan plaatsen als de keuken kast voor de oven klaar zou zijn. Ze nam contact op met Mebollo, maar die nam niet op. Bol.com belde me weer terug en zei dat ze toch iets voor me wilt betekenen en zou dit dan via hun hoofdkantoor spelen. Ik wacht dus nog af wat er gaat gebeuren.

Ik zou tevreden zijn als het product helemaal is hersteld. Je levert een product gewoon 100% goed. Of een nieuwe stoomoven, of ze betalen voor het herstel van de stoomoven. Dan zou ik pas tevreden zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door binh_tran