Klacht: borg

op 19 juli 2016 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

ik lees dat je naar de jaarnota je borg terug krijgt ik zou in sept mijn jaar nota krijgen maar na dat er een slimmeter is gehangen heb ik mij jaar nota al gehad in juni
altijd netjes betaald geen betalings achterstand
en ik wil mijn borg terug julie sturen mij eerder een jaar nota
krijg ik net een mail dat ik tot oktober moet wachten en dan is het nog maar een vraag of ik het terug krijg of niet waar slaat dit op heb netjes betaald en wil mijn geld terug 400 euro is niet niets ik heb ook maar een uitkering mee die onzin naar 380 dagen krijg je het mischien terug
ik wil ook graag over stapen zo ben ik het ook niet mee eens dat de betalingen elke keer de 8 ste van de maand moeten worden betaald ik krijg de 29 ste mijn uitkering en niet de 8 ste als ik het laat staan trekken ze er rekeningen er van af en je kunt je termijn betaling niet veranderen

Mijn Borg terug ik heb altijd netjes betaald en wordt een beetje moet van te moeten emailen ik wil ook over stapen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht moniqueske40

1 jaar geleden - KAN NIET EENS OVERSTAPPEN WANT IK ZOU NIET GOED VAN BETALEN IK HEB ELKE MAAND NETJES BETAALD IK BEN ECHT BOOS

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 22 juli 2016 om 13:13 geantwoord

Beste mevrouw Kruiderink,

Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen via het door u opgegeven telefoonnummer. Helaas kon ik u niet bereiken.

U heeft bij uw aanmelding in september 2015 een waarborgsom betaald. Zoals mijn collega u heeft aangegeven wordt er na 380 dagen beoordeeld of u de borg terug gestort krijgt. In uw geval zal dat oktober 2016 zijn.

In de praktijk wordt de beoordelig vaak gedaan als de eerste jaarnota is opgemaakt en betaald. In uw geval is dat niet zo, aangezien u een tussentijdse nota heeft ontvangen. Uw meters zijn op 10 mei 2015 gewisseld en wij hebben een nota opgemaakt met de uitbouwstanden van uw oude meter.

Dit betekent niet dat de beoordeling van de borg ook eerder gebeurd. U kunt hier in oktober bericht van verwachten.

Daarnaast geeft u aan dat u het niet eens bent met onze vaste incassodatum. Dit is de 6e van de maand. Als dit niet uit komt kunnen we ook afspreken dat u zelf voor de 20ste van de maand de betaling doet. Als u hiervan gebruik wil maken kunt u dit laten weten via klachten@greenchoice.nl.

Ik vind het jammer om te horen dat u wil overstappen naar een andere leverancier. Mocht u dit echt willen dan kan dat wel. Greenchoice brengt u geen opzegboete in rekening. Uiteraard hoop ik dat u ervoor kiest om klant van Greenchoice te blijven.

Ik hoop dat alles duidelijk is voor u. Als u nog vragen heeft kunt u mij mailen via klachten@greenchoice.nl.

Susanne
Greenchoice