Klacht: Booking.com maakt fout en laat eigenaar vakantiehuis voor de helft van de kosten opdraaien

op 06 augustus 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Ik ben sinds kort een partner van Booking.com. Voor mijn vakantiehuis ontving ik op dinsdag 19-07 om 16:27 uur een aanvraag voor een last minute voor een week met aankomst voor die avond. Ik belde direct de aanvrager en zorgde er samen met de eigenaar voor dat we de last minute konden accepteren. De gasten arriveerden dan ook die avond.
Booking.com bracht ik rond 20:00 uur met een mailtje op de hoogte. Omdat ik niet zeker wist of dat mailtje goed verstuurd was, belde ik de volgende ochtend met Booking.com om de huur te bevestigen.

Op 20-07 rond 15:00 h ontving ik echter toch een telefoontje van Booking.com. De medewerker zei dat hij belde over het onbeantwoorde mailtje. Ik zei hem dat ik dat mailtje wel degelijk had beantwoord. De avond ervoor per mail en diezelfde morgen per telefoon. Ik gaf aan dat ik bij die twee momenten duidelijk had aangegeven dat alles in orde was. Hij antwoorde: ‘Okay, dus u bent accoord?’. Ik bevestigde dat.

30 minuten later ontving ik een SMS dat de hele reservering geannuleerd was. Ik was ervan overtuigd dat de medewerker op een foute knop had gedrukt, dus ik belde meteen. Toen bleek dat de reservering wel degelijk geannuleerd was. En ik zou toestemming hebben gegeven voor een gratis annulatie. Ik gaf direct aan dat ik daar gene toestemming voor had gegeven. Ik wist absoluut niet dat het om een annulering ging. Er was blijkbaar die middag een mail gestuurd en die had ik niet gezien. De medewerker die daarover belde maakte ook niet duidelijk dat het om een mail ging die vlak daarvoor gestuurd was. Ook niet toen ik duidelijk zei dat ik ‘die mail’ de vorige avond en diezelfde ochtend al had beantwoord. Waarom meldde hij op dat moment niet dat het een ander mailtje betrof? Waarom zei hij niet dat het een annulering betrof? Waarom zei hij niet dat ik met mijn toestemming, toestemming gaf voor een kosteloze annulatie? Dat deed hij echter niet. Hij pakte mijn goedkeuring voor de last minute op voor een goedkeuring voor een annulering. Dat had hij natuurlijk nooit mogen doen.

Toen ik aangaf dat ik -conform de afspraken- alles betaald wilde krijgen kreeg ik het antwoord dat ik ‘gezien de gezamelijke fout’ ik slechts 50% vergoed zou krijgen. (Plus 1 nacht). Ik heb direct geprotesteerd. Ongeveer 5 keer gebeld en even zovele e-mails gestuurd. Het bewijs van mijn toestemming voor de annulering kunnen ze natuurlijk niet leveren. Ze geven aan dat ze de opname niet meer kunnen vinden.

Ik heb gevraagd hoe ik formeel een klacht in kan dienen, maar ze geven aan dat dat niet kan. Ik moet het doen met de klantenservice waar iedere keer iemand anders me te woord staat.

Ik sta dus machteloos en kan alleen via een advocaat proberen om mijn gelijk te krijgen. Maar dat kost nog meer tijd en ook geld… Ik hoop dus dat ik via dit kanaal wel gehoor krijg bij iemand die eerlijk is.

Ik ben tevreden als de volledige 100% betaald wordt + de schoonmaakkosten. Zoals het beschreven staat in mijn voorwaarden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RowivdN