Klacht: booking.com heeft niet geleverd wat het beloofd heeft, integendeel

op 20 juni 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

via booking nummer 298.594.700 met pincode 3151 hebben wij in Yogyakarta, Indonesië een appartement gehuurd voor de duur van vier dagen. Het appartement bleek geen volledig appartement te zijn, maar de helft daarvan met als gevolg dat allerlei toezeggingen niet zijn nagekomen. De helft van het appartement wordt bewoond door een housekeeper en zijn gezin. In het deel van het appartement dat door deze housekeeper bewoond wordt, zit de keuken die overigens ingericht was als een winkeltje alwaar wij de nodige zaken zouden kunnen kopen. Er was geen afsluitbare deur tussen dit deel van het appartement en het verhuurde deel met als gevolg dat er geen privacy aanwezig was.
Er werd toegezegd dat er airconditioning zou zijn. Dat is een onjuiste voorstelling van zaken. De woonkamer had geen airco en was dus bloedheet. In één van de slaapkamers deed de airco het net genoeg, in de tweede slaapkamer net niet genoeg en in de derde slaapkamer in het geheel niet. Overigens waren twee van de drie slaapkamers niet uitgerust met glas in de ramen maar met horrengaas. Je kunt dan koelen wat je wilt, maar dat helpt niet. Dit nog los van het verkeerslawaai dat ongehinderd binnen komt.
Er is een kitchenette toegezegd. Die was er NIET. Er was geen enkele mogelijkheid om iets van eten klaar te maken. Er was wel een magnetron die qua capaciteit geen water kon laten koken zodat een kopje thee zetten ook niet lukte.
Er is “kitchenware” toegezegd. Er waren zes kopjes en schoteltjes en een plastic bak met vorken en lepels. Dat was alles. Geen kookspullen en ook geen eetspullen. Daar konden we dus niets mee.
Er is een “stovetop” toegezegd. Nee, die was er in geen enkele vorm.
Er zou een toaster zijn. Ook die was er niet.
De grootste lacher was de “private entrance”. Er is een dubbele voordeur in het appartementsdeel dat ons ter beschikking stond, maar die kon alleen afgesloten worden aan de binnenkant met een houten balk. Het gevolg daarvan was dat we steeds verplicht waren om via het door de housekeeper in beslag genomen deel van het appartement naar binnen en naar buiten te gaan. Private entrance?
“The property will charge you on the day of the booking”. Ook dat is niet gebeurd, op het moment van ons vertrek werd ons een kwitantie onder de neus geduwd; of we die contant wilden betalen. Dat hebben we uiteindelijk kunnen regelen.
We hebben de eigenaar telefonisch van onze onvrede op de hoogte gesteld. Wij mochten het doen met de volgende reactie: “Noooooooooo”.

Gewenste Oplossing:

Ik heb al enige tientallen malen geboekt via booking.com en heb dit niet eerder meegemaakt. Misleiding is het minstens, maar het riekt naar oplichting. Nooit heb ik geklaagd in de richting van booking.com. Dit is dus een mooi moment om te zien wat zij waard zijn.
Ik ben niet uit op een zo groot mogelijke financiële vergoeding, maar er zou wel sprake moeten zijn van een financiële compensatie omdat er voor een aantal zaken voor niets betaald is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

Reactie van de melder van de klacht Fonslaan

9 maanden geleden - Nog een aanvulling op mijn klacht. Volgens de overeenkomst zouden er ook strijkmogelijkheden zijn. Die waren er ook niet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fonslaan