Klacht: Booking.com 32% duurder dan geboekt Hotel

op 06 oktober 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben via booking.com op 4 november 2016 een kamer geboekt in Monticello Corsica hotel La Bergerie voor 7 nachten (13/09-20/09/2017).
Reserveringsnummer: 1913164364.
Er werd op 11/01/2017 een vooruitbetaling in rekening gebracht van 205€.
De prijs bij booking.com voor 7 nachten was 686€ (Bingo! Dit is de laagste prijs die u heeft gezien in Monticello voor uw data!).
Wij hebben toen contact opgenomen met het hotel om te vragen of deze prijs kamer met zicht op zee was. Dat was zo en kregen zelfs de tip mee om kamer 11 of 12 te vragen bij de boeking. Wij hebben niet gemeld dat we zouden boeken via booking.com.
Bij booking.com – speciale verzoeken – hebben we \\\”Chambre 11 ou 12 svp avec vue sur ile rousse\\\” gemeld. Booking.com dient dit dan te melden bij het hotel.
Toen we op 13/09 in het hotel aankwamen, was er geen kamer meer vrij met zicht op zee. Wij hebben toen onmiddellijk contact opgenomen met booking.com tel. 027006700. Daar kon men ons niet helpen. Wij hadden niet expliciet geboekt voor een kamer met zicht op zee en de speciale verzoeken moeten de hotels niet opvolgen. Wij hadden ons ook akkoord verklaard met de kostprijs van 686€ … La Bergerie vraagt via Booking.com wat ze willen (sic).
Volgens La Bergerie werd door booking.com geen speciaal verzoek doorgegeven. Wij konden ook naar een ander hotel zoeken in de regio … (maar gezien ons voorschot van 205€ was dit onmogelijk).
Wij kregen te horen, in de toekomst rechtstreeks met hen contact op te nemen, waardoor de prijs van de kamer goedkoper zou zijn én we zeker zouden zijn van een kamer met zicht op zee (sic). Wij hebben toen de tarieven gekregen (en gefotografeerd). Om achterover te vallen.
Hadden we rechtstreeks geboekt met La Bergerie dan betaalden we voor een kamer met zicht op zee voor deze periode 85€ per nacht, wij betaalden 98€ per nacht (de prijs van het hoogseizoen, terwijl het laagseizoen was) en kregen een kamer met zicht op de parking. Een kamer zonder zeezicht kost rechtstreeks bij La Bergerie, voor deze periode, 74€ per nacht. Wij zijn dus voor 168€ (32%) bedrogen.
Als klap op de vuurpijl rekende La Bergerie 10€pp aan voor ontbijt, terwijl onze reservering bij Booking.com 7€pp was. Na een gesprek met de manager hebben we dan ons ontbijt aan 7€pp \\\”gekregen\\\”.
Opmerkelijk is ook dat volgende tekst op de tarieflijst van La Bergerie staat: \\\”Merci de noter que les prix sur booking.fr sont majorés\\\”.
Moraal van het verhaal: Booking.com ja, maar eerst contact opnemen met het hotel en eventueel daar boeken.

Wanneer we 168€ teruggestort krijgen op onze rekening en Booking.com een hotel als La Bergerie van hun website schrapt.
Klanten van Booking.com worden niet als hun klanten beschouwd. Schande.

Alle klachten die gemeld zijn door WVIWV