Klacht: Bonprix levert al wekenlang niet, verschuilt zich achter coronacrisis

op 12 mei 2020 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 25 april 2020 bestelling geplaatst. Alle drie artikelen leverbaar volgens de site. Van Bonprix bevestiging ontvangen met hartelijke dank voor mijn bestelling, en ook hier de mededeling dat alle artikelen leverbaar zijn.

Op 6 mei bericht van Bonprix: je bestelling heeft een kleine vertraging vanwege controle van je gegevens. Er werd niet verteld wat er dan gecontroleerd moest worden. Wel de belofte: Je bestelling wordt binnen nu en 2 werkdagen geleverd. Je zal een e-mail van PostNL krijgen met een link om je pakket te volgen. Maar na 3 dagen nog steeds geen bestelling geleverd.

Op 9 mei een juichende mail van Bonprix: JE BESTELLING IS ONDERWEG! Plus een link naar PostNL. Maar de site van PostNL laat zien dat het pakket enkel is aangemeld (9 mei) maar op 12 mei nog steeds niet door Bonprix aangeleverd bij PostNL. En als Bonprix niet aanlevert, kan PostNL uiteraard niet bezorgen.

Op de site geeft Bonprix de schuld aan de coronacrisis voor deze wekenlange vertraging. Dat is onzin: heb ook bij andere bedrijven besteld, daar een vertraging van hooguit 1 dag.

Op 9 mei via de mail uitleg gevraagd aan Bonprix. Kreeg een standaard-antwoord terug: Wij hebben je bericht goed ontvangen. We beantwoorden je vraag zo spoedig mogelijk. Sindsdien niets meer vernomen.

Gewenste Oplossing:

Na bijna 3 weken wachten wil ik mijn bestelling geleverd krijgen. Stop met corona-smoesjes en verzend de artikelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 28 mei 2020 om 14:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer uw pakket vertraagd raakt. Onze doelstelling is uiteraard om het pakket zo spoedig mogelijk te leveren.

Ik zie dat u nog op één artikel wacht. Onze logistieke afdeling stuurt vanaf deze week elke dag de naleveringen naar onze klanten op.
Omdat bonprix niet de gebruikelijke voorraad van onze leveranciers had ontvangen, bleven heel wat artikelen helaas in nalevering.

Deze week en volgende week zullen dus de meeste naleveringen worden gefactureerd en verzonden. Ik stel u dan ook voor om regelmatig een kijkje te nemen op ‘mijn bonprix’.

Ik begrijp dat u al heel lang op uw bestelling wacht, maar we doen er alles aan om deze laattijdige naleveringen nu zo snel mogelijk te leveren. Indien u niet langer meer wenst te wachten, dan kan u het artikel steeds annuleren in 'mijn bonprix' in de rubriek 'mijn bestellingen'.

Het team van bonprix

Heeft op 01 juni 2020 om 10:13 geantwoord

Op 29 mei, één dag na deze hoopvolle mededeling van Bonprix dat die week en de volgende week de meeste naleveringen zullen worden verzonden, ontving ik een mail van de klantenservice met de titel \"nog een beetje geduld\".

In de mail staat wat 'een beetje geduld' inhoudt: de wachttijd kan oplopen tot 9 juli 2020. Er komt dus waarschijnlijk nog meer dan een maand wachten bij, wat de totale wachttijd voor het bestelde artikel brengt op 2,5 maand. De geboden oplossing is dus een dag later alweer overruled.

Onder aan de mail staat: \"Mijn bonprix: zo is shoppen pas echt leuk!\"
Ai...

Alle klachten die gemeld zijn door A.C.