Klacht: Bestelling Siemens espressomachine

op 11 juni 2021 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Op 30 mei 2021 een Siemens espressomachine besteld. Was een aanbieding op bol.com €545,-
Levering zou plaatsvinden op 7 juni. Op 8 juni was er nog niet geleverd en besloot contact op te nemen met bol.com. Bij het controleren van mijn bestelling bleek er een tussenpersoon in het spel te zijn, MRShop. Op aanraden van de chatbot Billie van bol.com besloot ik eerst de tussenpersoon te mailen. Aangezien ik na 1,5 dag nog geen reactie had belde ik uiteindelijk met de klantenservice van bol.com. Werd vriendelijk te woord gestaan maar er was duidelijk geworden dat bol.com in zee was gegaan met een onbetrouwbare tussenpersoon en er zou niet geleverd gaan worden. Ik kon mijn geld terug krijgen en hem bij een andere tussenpersoon opnieuw bestellen. Aangegeven dat ik niet mijn geld terug wil omdat de espressomachine inmiddels niet meer in de aanbieding was op bol.com en bij een andere tussenpersoon voor €678,- word aangeboden.
De medewerker zou intern een andere afdeling inschakelen die kon bemiddelen in deze kwestie zodat ik (grote kans volgens medewerker) het apparaat nog voor de aanbiedingsprijs zou ontvangen.
Op 11 juni kreeg ik een e-mail van bol.com: product niet leverbaar u krijgt binnen 3 dagen uw geld teruggestort.
Vreemd dit hadden wij niet afgesproken. Opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. Gesprek werd mijn inziens vanuit bol.com onredelijker en we kwamen niet verder. Medewerker viel in herhaling: ligt niet aan bol.com u heeft gekocht bij MRShop we zijn netjes en u krijgt uw geld terug.

Mijn klacht: ik heb een product voor €545,- gekocht op de website van bol.com. Adverteerde ook gretig met deze prijs. En als ik via een grote partij als bol.com iets bestel mag ik er redelijkerwijs vanuit gaan dat zij uitsluitend met bonafide tussenpersonen werken die afspraken kunnen nakomen. Dat is het stukje betrouwbaarheid waarom ik vaak bij bol.com uitkom. Als het dan fout gaat en er wordt voorgesteld om intern een poging te doen om alsnog het product te leveren maar je na 2 dagen een e-mail krijg zonder context zonder uitleg dat het geld wordt teruggestort dan vraag ik mij af hoe serieus die poging was. Ik heb via bol.com een koopovereenkomst afgesloten voor een product in de aanbieding en het lijkt mij redelijk dat bol.com het product voor die aanbiedingsprijs gaat leveren. Ik ben nu door de tweede medewerker van de klantenservice met een kluitje in het riet gestuurd en deze gaf aan verder niets te kunnen betekenen. Er werd ook erg schimmig gedaan over hoe en waar ik nu mijn klacht verder kan neerleggen. Werd geen antwoord opgegeven.

Ik ben tevreden als bol.com de door mij gekochte espressomachine alsnog voor de aanbiedingsprijs levert.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bol.com

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bol.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AshleySteven