Klacht: Boete bij verkoop woning

op 29 juli 2017 over ING in de categorie Banken

Mijn appartement heeft meer dan 2 jaar te koop gestaan. Nu eindelijk verkocht met restschuld waar dus al mijn spaar centjes heen gaan. Nu Krijg ik een afrekening van de ING dat ik een boeten moet betalen. Of binnen 6 maanden een andere hypotheek af moet sluiten bij ING dan zal deze boeten in mindering gebracht worden. Dit zal voor mij niet gaan door omdat ik voorlopig bij mijn ouders ga wonen met mijn dochter door omstandigheiden.

Zowel bij aanschaf van de woning en nu bij verkoop heeft geen een advieseur en ing mij er opgewezen dat er een boeten op zit bij verkoop van de woning.

Ik heb telefonisch contact gehad met ing en zij zeggen mij niet te gaan helpen omdat het in contract staat ik ben zwaar dislexties en heb bij afsluiten er ook naar gevraagd wat als ik de woning verkoopt toen is mij niks gezegd over een boeten bij verkoop. Eenigste wat mij gezegd is is dat ik een betaal rekening moest openen bij ing waar mijn salarisop gestoord moest worden en dit heb dus ook gedaan. Als mij dit van tevoren was gemeld had ik nooit de hypotheek bij ing afgesloten. Ik vin waardeloos en ik vind het diefen praktijken!
Ik heb altijd netje optijd alles betaald.
Dinsdag neem ik veder contact op met rechtsbijstand mis dat hun mij ook veder kunnen helpen.

Als het boeten bedrag er afgehaald woord.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 30 juli 2017 om 10:17 geantwoord

Goedemorgen,

Gefeliciteerd met de verkoop van de woning. Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat deze na meer dan 2 jaar eindelijk is verkocht!

Jammer om te horen dat je een restschuld hebt overgehouden en nu bericht krijgt dat je een boete moet betalen. Ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt!

Helaas kan ik via dit platform niks voor je betekenen. Dit gaat echt via de afdeling Hypotheken. Als je het er nog eens met ze over wilt hebben kun je ze morgen weer bereiken op telefoonnummer 020 22 888 88 van 9.00 tot 17.00 uur.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 30 juli 2017 om 10:25 geantwoord

Goededag

Ik heb al contact met ze gehad en hun willen niwt tot een oplossing komen. Echter vin ik het ook heel slecht want je mag wel een rente verandering doen waar dus uit blijk als je deze verandering gedaan heb dus wel boete vrij mag verkopen. Nu met die lagen rente zie ik dat jullie toch geprofiteerd hebben dat er geen rente weiziging is geweest maar wel mij willen strafen door een boeten te geven op de verkoop van mijn woning.

Dan kan u aangeven opgelost maar er is nog niks opgeloste

Reactie van de melder van de klacht bergberg8616--

2 maanden geleden - Wederom weer gebeld met de ING en je woord zo als gedacht weer van kasje naar de muur gestuurd. En dus nog niks veder opgeschoten

Alle klachten die gemeld zijn door bergberg8616--