Klacht: Boete betalen ivm vroegtijdig contract opzeggen

op 17 april 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Wil contract voor gas en licht opzeggen voor 22 mei.
Contract loopt van 22-01-2019 tot 22-01-2022

Door de huidige situatie met het coronavirus ben ik gedwongen om kosten te besparen en trek ik bij iemand in. Ik heb een andere huurder voor mijn woning die het contract wilt overnemen, dit is niet mogelijk bij budget energie. Nu krijg ik een boete van €150,00 wat ik gewoon financieel niet kan betalen, diegene aan de telefoon zei absoluut geen coulance te geven wat ik echt belachelijk vindt als je zo met klanten omgaat. Iedereen krijgt zoveel problemen nou en als je dan met zulke bedrijven te maken krijgt is echt verschrikkelijk.

Coulance met de boete om €75,00 te betalen i.p.v. €150,00

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

4 maanden geleden - Beste Crfeliz,Wij kijken dit graag verder voor u na, daarom is er intern een klachtenproces gestart. De behandelaar van uw klacht neemt, naar verwachting, binnen 5 werkdagen contact met u op.Met vriendelijke groet,Budget Energie Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 20 mei 2020 om 12:58 geantwoord

Beste Crfeliz,

De behandelaar van uw klacht heeft op 6 mei 2020 per e-mail gereageerd op uw klacht. Hierop hebben wij helaas geen reactie ontvangen. Op 14 mei 2020 heeft u contact opgenomen met onze klantenservice om de opzegdatum van uw contract uit te stellen. Dit is direct voor u verwerkt. Wij gaan er daarom vanuit dat u voldoende bent geïnformeerd en hebben uw klacht gesloten. Dit is ook de reden dat ik uw klacht via klachtenkompas zal sluiten.

Ik wens u nog een fijne dag en veel sterkte in deze lastige situatie toe.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Crfeliz