Klacht: boeking hotel niet correct afgehandeld

op 16 juni 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

In april heb ik een hotel geboekt via booking.com voor incheck 17/6/16. Vorige week werd ik door de eigenaar van het hotel gecontacteerd dat ik er niet kon logeren. Dit werd me niet meegedeeld door booking.com maar door de eigenaar van het zelf. Dit is voor mij hoogst ongebruikelijk. En toen zat ik met een groot probleem. Mijn trip was geregeld maar ik had geen overnachting meer.Nadat ik contact had opgenomen met booking.com hebben zij op hun beurt het betreffende hotel gecontacteerd. Waar het precies fout is gelopen weet ik tot op heden nog steeds niet. Booking.com garandeerde me van een overnachting te voorzien. Mits tussenkomst bij een meerkost. De voorstellen die ik kreeg voldeden niet aan mijn wensen die ik had. Ik had een hotel gevonden naar mijn wensen in april. Daarom boek ik extra vroeg. Ik deed uiteindelijk zelf een voorstel van een hotel die wel ten minste voldeed aan mijn verwachtingen maar met een meer kost van 150€. Deze werd in eerste instantie afgewezen. Nadat ik aandrong en vertelde ook een toenadering te zoeken in de bemiddeling werd er me voorgesteld elk 75€ extra op te leggen.

Bij latere bedenkingen en gesprekken met mensen uit de sector heb ik me eigenlijk laten doen. Uiteindelijk heb ik geen probleem gecreëerd en had ik het recht een hotel te weigeren die niet aan mijn wensen voldeed. Als je weet dat ik tijdig boekingen doe om betaalbare overnachtingen te vinden met de voor mij nodige comfort wensen.

eigenlijk hoef ik het probleem niet op te lossen en vind ik dat ik geen bijdrage moet doen aan de nieuwe kostprijs van de nieuw voorgestelde hotel

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kristof.decubber