Klacht: Blokkering en beschuldiging van fraude

op 17 augustus 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Sinds 4 weken is mijn rekening geblokkeerd en krijg ik aantijgingen dat ik fraude heb gepleegd en mijn rekeningnnummer bekend is in het criminele circuit. Nou ben ik een moeder van 2 jonge kinderen, waarvan de jongste een tijdje ernstig ziek is geweest. Ik heb een overboeking van €5000,- gekregen van mijn schoonvader. Heeft hij zelf overgeboekt en akkoord voor gegeven. Nu is er ruzie in de familie en heeft zijn dochter stennis lopen schoppen en heeft machtiging over haar vader zijn rekening. Inmiddels politie gesproken, die kunnen me niet helpen, zij zeggen dat het gewoon rechtmatig gekregen is. ABN staat me nauwelijks te woord en kunnen niks voor me betekenen. Ook PAQ staat geen klanten te woord.

Gisteren heb ik een brief ontvangen dat ze mijn rekening opzeggen en ik de komende 8 jaar geen rekening/hypotheek/lening of wat dan ook kan aanvragen!!!!! ONGELOFELIJK!!

Dat ik weer bij mijn rekening kan om mijn 2 kinderen te kunnen onderhouden!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 17 augustus 2017 om 13:41 geantwoord

Beste Bloei,

Wat een nare situatie. Op het moment dat een klant geassocieerd wordt met fraude, nemen we idd afstand van deze klant. Eerst krijgt de klant uiteraard de kans om zichzelf te verdedigen en hier uitleg over te geven. Wanneer dit niet of niet voldoende wordt gedaan, worden de rekeningen/producten opgeheven. Dit is de brief die jij gisteren hebt ontvangen.

Wanneer je het hier niet eens mee bent, kun je alleen schriftelijk bezwaar maken. Onderaan de brief staat aangegeven wat hiervoor nodig is en naar welk adres je dit kunt sturen.

Ik kan me voostellen dat je via dit forum ook naar een oplossing zoekt. Helaas kan ik je hier niet verder bij helpen. Je dient echt de procedure te volgen, zoals in de brief aangegeven.

Ik wens je veel succes.

Janwalter
ABN AMRO Webcare

Heeft op 17 augustus 2017 om 13:55 geantwoord

Opgelost?! Serieus? Ik heb een brief gestuurd om vervolgens een brief terug te krijgen dat jullie geen reactie van mij hebben ontvangen!! Ondertussen zit ik al 4 weken zonder geld!! Heb de verjaardag van mijn dochtertje die 5 werd niet kunnen vieren omdat ik niet beschik over mn rekening!! Ik vind het echt meer dan belachelijk!! Niemand die mij te woord kan staan, niemand die mij verteld op welke manier ik nu moet leven, mn rekening is gewoon weg!!!!

Zelfs nu ik mn advocaat heb ingeschakeld en hij van mij een machtiging heeft gekregen om alles op te vragen omdat ik zelf nergens verder kom, word er gezegd schriftelijk naar ABN of PAQ een brief te sturen, maar die o zo vriendelijke vrouw van de klantenservice verteld mij gewoon even dat ik nog 2 weken daar op kan wachten voordat daar reactie op terug word verzonden!!

Op deze manier kom ik dus gewoon dik in de schulden. Kan mijn hypotheek niet betalen, de zorg voor mijn kinderen, mijn overige lasten. Ik heb nog €20,- om boodschappen te doen.. Tot wanneer?! Wat gebeurd er met het geld wat op de rekening staat?

En dan dit op \"opgelost\" durven te zeggen! Meer dan schandalig!!!!!!!!

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Bloeii, Ik snap dat je het hier niet mee eens bent. Dat de klacht nu onder de benoeming ‘Opgelost’ staat, is in jouw situatie ook niet correct. Als ik iets voor je kon betekenen, had ik dit graag gedaan. De klacht is op het forum gesloten, omdat we via het forum echt niks voor je kunnen doen. Op wat voor een manier je dit ook benadert, er kan alleen schriftelijk worden gereageerd (volgens de werkwijze uit de ontvangen brief). Als je het fijn vindt om je verhaal kwijt te kunnen, kan ik je hier telefonisch over te woord staan. Ik bel je dan uiteraard graag op. Wel wil ik benadrukken dat ik in dit telefoongesprek niet meer dan een luisterend oor voor je kan zijn. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO

Alle klachten die gemeld zijn door Bloeii