Klacht: blokkeren zakelijke rekening

op 26 juli 2017 over ING in de categorie Banken

Mijn zakelijke rekening is een week gelden door ING geblokkeerd. Ik ben hiervan niet op de hoogte gesteld. Bij navraag naar de reden hiervan krijg ik geen antwoord en ik heb tot nu toe nog geen schriftelijk bewijs van ING wat er is gebeurd.
Hierdoor kan ik geen betalingen doen, iets boeken of incasseren.

Ik zou tevreden zijn als alles opgelost is en dat ING een schadevergoeding aan mij betaald. Daarna ga ik onmiddellijk naar een andere bank. Dit was het advies van mevrouw Boonstra, medewerkster van het ING hoofdkantoor Leeuwarden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 juli 2017 om 20:55 geantwoord

Goedenavond fekry28071958,

Ik heb navraag voor je gedaan en heb vernomen dat er een fraude-onderzoek gaande is. Om die reden is de Zakelijke rekening op dit moment geblokkeerd.

Je hebt hierover kort geleden contact gehad met de afdeling Fraude, ik wil je daarom vragen om het contact verder met deze afdeling voort te zetten.

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Heeft op 05 augustus 2017 om 17:29 geantwoord

Goedendag mevrouw Sabrina,

N.a.v. uw oplossing contact opgenomen met de afdeling Fraude.
De medewerkster die ik aan de telefoon had, kon mij geen duidelijk antwoord geven op mijn vragen over wat het onderzoek inhield, hoe lang het onderzoek zou gaan duren, hoe ik mijn automatische transacties via mijn geblokkeerde zakelijke rekening kon regelen enz. enz. Wat mij verteld werd is dat de ING een mail (via het daarvoor bestemde mailsysteem voor banken onderling) had gestuurd naar de Sparkasse en dat er nog steeds gewacht werd op een antwoord.
Mij werd geadviseerd om bij een andere bank een rekening te openen en zelf contact op te nemen met de Sparkasse. Hier werd ik dus niet veel wijzer van.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met de rekeninghouder van de bankrekening bij de Sparkasse, de heer Helthuis. Hij vertelde mij dat hij van de Duitse politie een oproep heeft gekregen om komende woensdag op het politiebureau in Borken (Duitsland) te verschijnen i.v.m. verhoor inzake 'des Verdachtes der Geldwäsche, Verschleierung unrechtmässig erlangter Vermögenswerte u.a., Ermittlungsverfahren derStA Bocholt, Az. 91Js 2193/17'.
Graag zou ik mijn volledige medewerking aan het onderzoek willen geven om het onderzoek mogelijk te kunnen bespoedigen; mijn vraag aan u is of ik het recht heb om samen met de heer Helthuis aanwezig te zijn bij het verhoor op het politiebureau.
Mijn 2e vraag is hoe lang het onderzoek van ING gaat duren?
Ik ondervind zakelijke schade doordat mijn rekening geblokkeerd is; daarnaast ondervind ik psychische schade doordat ik niet voldoende kan functioneren vanwege de beschuldiging. Als straks blijkt dat ik onschuldig ben, zal ik de ING aansprakelijk stellen voor de door mij geleden schade.

Alle klachten die gemeld zijn door fekry28071958