Klacht: BKR notering niet aanpassen volgens telefonische afspraak

op 03 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

2 jaar geleden een onverwachte melding gekregen omtrent aflossing van een Creditcard, welke is aangevraagd voor aflossing in termijn.

De ING heeft een administratieve blunder begaan door deze te koppelen aan een betaalrekening met direct afschrijving.

Nu bewust alles opgeheven omdat het een werkelijk waardeloze partij is als het gaat om afspraken na komen.

Als ik netjes betaal (wat dus is gedaan) zou mijn bkr positief gezet worden waardoor ik weer als zodanig kredietwaardig word beschouwd.(dus CC en roodstand terug zou krijgen) word beschouwd.

BKR registratie verwijderen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste meneer Velsen, Als ik het goed begrijp, maakte u gebruik van een creditcard met gespreid betalen. Omdat hierbij een notitie bij het BKR vereist is. Uit uw klacht maak ik op dat de wijziging naar een reguliere betaling niet is verwerkt, excuses daarvoor! Dit kunt u alsnog, direct online regelen. We melden de creditcard dan ook automatisch af bij het BKR, waar u na uiterlijk 5 werkdagen ook een bevestiging van ontvangt. U kan dit gelijk regelen via de volgende pagina: https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/direct-doen/gespreid-betalen-opzeggen.html Kunt u hiermee verder? Vriendelijke groet, Ronnie ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Velsen1988

1 maand geleden - U begrijpt mijn reactie volledig verkeerd. Jullie hebben mijn creditcard welke u goed beschreef. Zonder mij er van op de hoogte te brengen omgezet in ROODSTAND (waardoor ik een BKR OR A1 van jullie kreeg) Deze is volledig onterecht en ik wil van jullie gewoon een redelijke oplossing door deze vermelding te verwijderen uit het BKR register omdat jullie zonder mijn toestemming zelf plannen hebben getrokken van laat meneer maar bloeden voor onze administratieve blunder. Graag dit snel recht zetten want jullie ACHTERSTANDENTEAM 6 weet zogenaamd niets van afspraken met collegas die niet meer werkzaam zijn bij jullie. Jullie zijn voor mij echt een groot probleem omdat ik nu door niemand serieus genomen wordt als normale betaler. Dus Codering verwijderen en ik ben tevreden. Bovenstaande oplossing is onjuist. gezien jullie de CC zelf hebben beeindigd en maar gewoon crediteren op een bankrekening die door administratieve dwaling er aan gekoppeld is.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 03 oktober 2017 om 20:27 geantwoord

Goedenavond meneer Velsen,

Ik probeer de situatie helder te krijgen.

Het gaat hierbij om een verkeerde codering die wij hebben doorgegeven aan BKR?
Dan zit u bij het team van de afdeling Achterstanden op de juiste plek.

Wat geven zij aan wat betreft de onjuiste BKR-notering? U geeft aan dat zij van eerder gemaakte afspraken niets af wisten. Wat voor afspraken doelt u op?

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Velsen1988

1 maand geleden - Jullie adeling Achterstanden zijn mensen zonder gevoel om afspraken die gemaakt zijn na te leven, omdat ze na het telefonisch contact niet zijn verwerkt in het systeem. Qoute uit eerste bericht: Destijds maar de afspraak gemaakt maandelijks af te lossen zoals ik in eerste instantie op de kaart zou doen. Maar nu werd ik als BKR ROODSTAND genoteerd wat totaal onterecht is. Meerdere contacten gehad met de afdeling per mail en telefonisch, maar ze kunnen zoals altijd nooit iets terugvinden. (Welkom bij firma list en bedrog)! Enige oplossing bij deze waardeloze bank: alles opgeheven omdat het een werkelijk waardeloze partij is als het gaat om afspraken na komen. Afspraak!: Als ik netjes betaal (wat dus is gedaan) zou mijn bkr positief gezet worden waardoor ik weer als zodanig kredietwaardig word beschouwd.(dus CC en roodstand terug zou krijgen)

Heeft op 03 oktober 2017 om 20:42 geantwoord

Qoute uit eerste bericht:

Enige oplossing bij deze waardeloze bank:

Afspraak!:

Alle klachten die gemeld zijn door Velsen1988