Klacht: bijtelling

rianni op 05 maart 2018 over CAK in de categorie Overheid

In 2016 was mijn salaris dusdanig gedaald vanwege een bedrijfsongeval, dat ik om een nieuwe berekening had gevraagd, aangezien mijn jaarinkomen ruim € 8000,00 lager was t.o.v. 2014.
Echter, in december 2016 ontving in mijn transitievergoeding na ontslag en dit werd bij mijn jaarinkomen geteld. Over dit bedrag moest ik mijn huur- en zorgtoeslag terugbetalen (2000 euro), vanwege mijn handicap moest ik verhuizen naar een onderhoudsvriendelijke woning, kortom, het geld van de transitievergoeding was op (dit was netto 2200 euro). Ook heb ik nog een lening afgesloten van 2500 euro om de verhuizing een aanpassingen te bekostigen. Echter, nu krijg ik een naheffing van het CAK. Eigen bijdrage over 2016 van 19,40 moet nu worden verhoogd naar 118,20. Snel geteld gaat dit mij ruim 1200,00 kosten die ik dus niet heb. Bezwaar aangetekend, ook dat dit bedrag m.i. 14 euro te hoog is EN ik heb 2 periodes geen help genoten wegens de verhuizing van Berlicum naar Den Bosch. Degene die mijn bezwaar behandeld is uitermate arrogant, betweterig en van coulance heeft hij nog nooit gehoord. Binnen het jaar terugbetalen en anders maar schuldsanering aanvragen! Ik ben 63 jaar, nog nooit 1 euro schuld gehad en door dit ongeluk (op het werk notabene) ben ik zwaar gedupeerd. Ik weet niet waar ik eventueel hulp of een luisterend oor kan inschakelen. Ik sta met mijn rug tegen de muur

Als er iemand concreet kan bekijken waar ik sta en waar ik eventueel terecht kan, ben ik uitermate tevreden
Deze heer F. Arkink van het CAK brengt het slechtste in een mens naar boven. Luisteren, empathie.....hij hoort alleen zichzelf heel graag praten pfff

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 05 april 2018 om 08:01 geantwoord

Wij hebben deze klacht in behandeling genomen en telefonisch contact met de klant gehad. Naast de klachtenafhandeling loopt er tevens een bezwaarprocedure waarvan mevrouw de beslissing op bezwaar nog apart ontvangt. Mocht zij in de nabije toekomst een betalingsregeling wensen, kan zij contact opnemen met de behandelaar van de klacht. Dit is in samenspraak met de klant zo afgesproken. Wij gaan over tot sluiting van deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door