Klacht: Bijenkorf weigert garantie binnen 2 jaar

op 16 juni 2017 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Bij de Bijenkorf heb ik een dure designtas gekocht van meer dan 200 euro. Binnen 2 jaar is hiervan hiervan de gesp van de schouderband geknapt, ondanks normaal gebruik en zonder slijtage.

Bijenkorf heeft excuses aangeboden voor de schade, echter claimen ze dat de garantie na 1 jaar verstreken is en we daarom moeten betalen voor de reparatie.

Bijenkorf liegt. Voor elk product gekocht in de EU geldt namelijk dat de minimale garantieperiode 2 jaar is. Wij hebben dit verteld en zelfs de ConsuWijzer heeft dit feit speciaal op mail gezet voor Bijenkorf. Desondanks blijven ze misleidend claimen dat de garantie verstreken is.

Inmiddels reageert Bijenkorf niet meer op berichten en ook niet op de berichten van de Consuwijzer, vandaar dat ik deze klacht openbaar moet maken.

De geruststelling dat Bijenkorf zich houdt aan de Nederlandse en Europese wetten en zich conformeert aan het feit dat de minimale garantie 2 jaar is en daarom de schade van de tas zal herstellen, omdat deze niet conform is.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 23 juni 2017 om 10:08 geantwoord

klacht wordt beoordeeld door onze Repairservice zodra deze binnen is. . . .. . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . .. .. .

Heeft op 23 juni 2017 om 12:57 geantwoord

Bijenkorf heeft GEEN contact met mij opgenomen en plaatst alleen op deze site het bericht dat het probleem is opgelost. Hier klopt niets van, want ik heb niets gehoord.

Daarnaast gaat Bijenkorf niet inhoudelijk in op mijn klacht en ook niet op hun misleidende manier van communiceren. Bijenkorf heeft bij herhaling ontkent dat de wettelijke garantie minimaal 2 jaar is en dit neemt daarom alle vertrouwen bij mij weg dat een Repairservice de klacht op de correcte manier zal behandelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Stefan_V