Klacht: bij het krijgen van tickets gaat veel fout

op 18 augustus 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

ik heb mijn reis om geboekt en door geven dat wij geen all in clusive vakantie willen omdat wij in Spanje dan elke dag voor het waterpark en de lunch zouden betalen die wij niet gebruiken . vandaar onze om boeking naar Portugal . ik heb heel duidelijk aangeven dat wij ontbijt en dinner wilde hebben en onze accommodatie min 3* en een huur auto dat was allemaal gelukt . nou hebben we 2 weken voor vertrek te horen gekregen dat helaas onze accommodatie niet door gaat ivm overboeking van het park. colina village. Portugal. en wordt colina de lapa . oke geen probleem we gaan er op voor uit . maar nu eenmaal de reis papieren binnen zijn staan er veel fouten in en ik mag nu voor extra kosten opdraaien a 66 euro wijzigings kosten waar ik het al niet mee eens ben. vervolgens krijg ik te horen dat als ik dinner er bij wil nemen dat ik ook nog is 555 euro extra mag gaan betalen terwijl ik aan de telefoon had gevraagd heel duidelijk zit het ontbijt en dinner er bij waar op de vriendelijke vrouw zei ja dat zit er bij. ik wil nu dat het gene wat is toegezegd dat ik dat ook daadwerkelijk krijg zonder deze extra kosten . anders is dit echt de allerlaatste keer dat ik heb geboekt bij d-reizen . ik heb al meer dan 3000 euro betaald voor deze vakantie en dan zit er nog niet eens het dinner bij en staan de gegevens fout op de papieren zoals geboorte datums leeftijden, naam etc. en nog is geen dinner . graag wil ik dat is zsm wordt opgelost want ik ga 29-08-2017 weg met vakantie .

als het kosteloos wordt hersteld en het dinner er bij komt voor ons zoals ik had gevraagd .en mij was toegezegd . zonder de extra kosten dan ben ik tevreden. ik wil gewoon krijgen waar ik om heb gevraagd en wat me is toegezegd . aan de telefoon.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht pascalledianaloischloe

1 maand geleden - super bedankt voor u snelle reactie ik hoop dat het gouw wordt opgelost

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht pascalledianaloischloe

1 maand geleden - super dank u wel

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 21 augustus 2017 om 17:33 geantwoord

Beste mevrouw Klaver,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik heb de boeking gecontroleerd en contact opgenomen met de vakantiewinkel in Beverwijk waar de reis geboekt staat.

Ik zie dat u 2 maal uw reis gewijzigd heeft. De eerste oorspronkelijk reis plus de 1ste wijziging waren op basis van All Inclusive en de uiteindelijk reis was op basis van logies & ontbijt. De boeking waar u over spreekt is appartement Colina Village welke inderdaad overboekt was waardoor u een alternatief aangeboden heeft gekregen. Het alternatief is luxer en ik begrijp van mijn collega dat u blij was met de geboden optie. U bent vervolgens akkoord gegaan om de reis kosteloos om te boeken naar dezelfde verzorgingsbasis, namelijk logies & ontbijt. Aangezien wij duidelijk bevestigd hebben dat u verblijft op basis van logies & ontbijt, zullen wij niet overgaan tot een vergoeding voor de meerprijs van halfpension.

U geeft ook aan dat u niet de kosten wilt betalen voor foute persoonsgegevens op uw boeking. Ik heb gecontroleerd wanneer u voor het eerst bevestigd bent en dat is 8 maart 2017 geweest. In de tussentijd heeft u 13 nieuwe bevestigingen ontvangen. Op al deze bevestigingen hebben dezelfde persoonsgegevens gestaan voor uw kinderen Diana & Chloe. Bij het versturen van een boekingsbevestiging vragen wij u ook deze te controleren. U ziet de volgende tekst staan over de vermelding van de persoonsgegevens: “(Geboorte)achternaam, 1e voornaam, geboortedatum en nationaliteit dienen overeen te komen met de gegevens zoals deze vermeld staan in het geldige reisdocument (paspoort of identiteitskaart)”. Wanneer u niet direct aangeeft dat de gestuurde gegevens niet correct zijn dan zijn de wijzigingskosten, welke voortvloeien door de verandering, voor u zelf. Uit coulance hebben wij wel de 39 euro wijzigingskosten van D-reizen voor u in mindering gebracht. Voor de wijzigingskosten vanuit de touroperator, voor de geboortedata van uw kinderen, zullen wij geen compensatie aanbieden.

Wanneer u het niet eens bent met onze beslissing, wil ik u betreft deze klacht verwijzen naar de geschillencommissie.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Heeft op 21 augustus 2017 om 18:14 geantwoord

ik heb telefonisch toch heel duidelijk aangegeven dat ik ontbijt en dinner wilde hebben , en gevraagd of logies en ontbijt daar ook onder valt en wedt mij een duidelijke JA toe gezegd waar door ik er vanuit ben gegaan dat het klopte , achteraf blijkt dat het dus half-pension hoorde te zijn waar ik dus geen weet van had . onder tussen heb ik die 27 euro maar voor me rekening genomen maar verwacht toch als ik iets vraag en er wordt een ja op geantwoord dat ik er vanuit kan gaan dat het klopt en dat het bij d-reizen niet is vermeld bij is in de contacten die ik heb gehad daar kan ik niks aan doen. wel verwacht ik hier een compensatie voor aangezien ik het toch echt heb gevraagd. nogmaals als er niks met deze klacht wordt gedaan dan kom ik niet meer bij d-reizen, en zal ik andere het ook af raden . wel erg jammer dat dit bij zo grote organisatie mis gaat

Bericht van D-Reizen

4 weken geleden - Beste mevrouw Klaver, Allereerst wil ik aangeven dat het niet de bedoeling is om u als klant te verliezen. Echter kan ik betreft deze klacht niet overgaan tot een vergoeding omdat die in onze ogen niet gegrond is. De telefonische communicatie ben ik ook nagegaan voor u, maar deze is duidelijk vermeld in ons systeem en de persoon in kwestie kan zich het gesprek volledig herinneren. Er is aangegeven door mijn collega dat er niet verteld is dat uw reis inclusief avondeten is. Gezien het feit dat alles duidelijk bevestigd is in de boekingsbevestiging houden wij ons aan de boekingsbevestiging, welke u ook heeft kunnen inzien. Zoals eerder aangegeven staat in de boekingsbevestiging van 6 juni, 13 juni en 18 juli dat de reis op basis van logies & ontbijt is. Wij zullen om die reden niet over gaan tot een compensatie voor uw reis. Met vriendelijke groet, Charlotte D-reizen – Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door pascalledianaloischloe