Klacht: Abonnement gezinslid loopt stiekem door.

op 14 maart 2019 over BigGym in de categorie Sportclub/-school

We zijn najaar 2017 samen lid geworden bij Big Gym in Tilburg. Een familieabonnement, met mijn vrouw als ‘hoofdlid’. Zij heeft er nooit gebruik gemaakt, ik wel tot een blessure in juli 2018. Ik heb in het najaar van 2018 ons jaarabonnement opgezegd (per 11118). Nu blijkt dat het abonnement van mijn vrouw idd is beëindigd, maar dat mijn inschrijving gewoon doorloopt. Dat is conform de ‘kleine lettertjes’ in de algemene voorwaarden. Maar ik voel me toch gefopt: niemand heeft me erop gewezen dat we ons ieder apart moesten uitschrijven (we zijn wel in één administratieve beweging lid geworden!). Ik kwam hier pas onlangs achter. Schade 5 maanden abonnementsgeld teveel betaald. Terwijl we aantoonbaar zijn opgehouden, vanaf het moment van uitschrijving.

A.
Als ik het teveel betaalde abonnementsgeld terugkrijg 5 mnd x 25 euro.

B.
Als Big Gym klanten die zich uitschrijven van een familieabonnement wijst op de genoemde 'kleine lettertjes'. Die clausule kan toch niet bedoeld zijn om onoplettende leden financieel een poot uit te trekken?

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BigGym

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BigGym nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van BigGym

3 maanden geleden - Beste Hans,Bedankt voor je bericht. We hebben reeds contact gehad via andere wegen. Fijn weekend gewenst.Met sportieve groet, Kim, BigGym

Alle klachten die gemeld zijn door hansdieteren