Klacht: Bewindvoering particulier

op 21 september 2016 over Rabobank in de categorie Banken

Sinds 2001 ben ik als particulier gerechtelijk bewindvoerder van mijn zus. Al die tijd kon ik als gemachtigde bewindvoerder haar zakgeld bankpas en de volmacht bankpas het limiet online veranderen betreft de hoogte van het pinnen uit de geldautomaat van haar zakgeldrekening. Dit om ongewenste transacties te voor komen en om een beter overzicht van haar bankafschriften te overzien. De reden is mede dat haar begeleiders met haar gingen pinnen en ook haar pincode wisten. Zij zelf is daar niet voor instaat om zelfstandig te pinnen. Op 2 mei 2016 was het, zonder enige kennisgeving vooraf niet meer mogelijk om de limiet online aan te passen. Hiervan melding gemaakt bij onze bank Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen te Boxmeer/Beunen. Daar hadden ze geen weet hiervan en gingen het uitzoeken. Nou dat uitzoeken heeft uren telefoongesprekken opgeleverd, nieuwe pinpassen met bijbehorende pincodes en vol machten toegestuurd gekregen. Weken (8) aan het lijntje gehouden, gesprekken en mails gevoerd met de medewerkers en tenslotte na aandringen de Directeur Particulieren & Private Banking Rabobank Land van Cuijk. De Directeur Particulieren & Private Banking Rabobank Land van Cuijk zou het op zich gaan nemen en uitzoeken. Hiervan ben ik naderhand schriftelijk door de Directeur Particulieren & Private Banking Rabobank Land van Cuijk op de hoogte gesteld met het volgende citaat uit de brief: inmiddels is duidelijk geworden wat de oorzaak is van de omissie. Sinds 3 mei wordt er op een andere manier (via een ander systeem) gecontroleerd of de ingelogde klant mag ondertekenen voor de betreffende wijziging. ook geeft hij verder aan in de brief dat : Helaas kunnen we niet meer achterhalen (de zogenaamde logging-data zijn inmiddels verwijderd) wat de oorzaak is dat het voor 3 mei jl. wel lukte. Ook toen was het feitelijk al niet toegestaan, maar klaarblijkelijk functioneerde ons ICT-systeem op dat vlak niet (altijd) geheel feilloos. Na de klacht schriftelijk met alle correspondentie voorgelegd te hebben aan de klachtenafdeling Rabobank Utrecht komt deze met de mededeling Recent heeft de Rabobank echter een beleidswijziging doorgevoerd. Tja, eerst wordt gesproken dat het al feitelijk niet was toegestaan, dan wordt er door Rabobank Utrecht vermeld dat er een beleidswijziging is doorgevoerd.
Geloofwaardig? Wel kon ik telefonisch een limiet wijziging laten doorvoeren door een medewerker/ster van de Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen. Of ik als wettelijke bewindvoerder zelf onder bewind sta van de bank! Al met al is het bij deze Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen een ongeregelde toestand waar men zelf niet weet wat de regels zijn en de klant te horen krijgt dat ze het spijtig vinden dat als we overstappen naar een andere financiële instelling die wel aan onze specifieke (paslimiet wijzigen onder bewind) wens zouden onderbrengen. Dit is inmiddels in gang gezet maar ook hier worden weer de nodige grove fouten gemaakt. Bijvoorbeeld briefaanhef, verkeerde rekeningnummer vermelden op het opheffingsformulier (overstapregeling) Frustratie alom bij deze Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen te Boxmeer/Beunen.

Ik ben dan pas tevreden als de volledige overstap van mijzelf, mijn zus en mijn partner bij de Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen achter de rug is. Ook dat particulieren, bewindvoerders zowel particulier als bedrijven zich van deze gang van zaken bij de Rabobank tot nadenken zet.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rabobank

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rabobank nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door W.J. Vierlingsbeek