Klacht: Betallng Basic-Fit via Global Collect

op 06 augustus 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb in juni een e-mail ontvangen van Basic-Fit dat er nog een betaling openstond. Deze heb ik voldaan via een link in de betreffende e-mail. Vervolgens kreeg ik een e-mail dat mijn betaling niet was voldaan. Ik heb hierover meerdere malen telefonisch contact gehad met Basic-fit. Hierop een e-mail gestuurd met een betalingsbewijs. Ik heb een mail teruggekregen dat ze het bedrag niet kunnen vinden, omdat ik de betaling met Global-Collect heb voldaan. Ik moet contact opnemen met Global-Collect, zodat zij mij het bedrag terug kunnen storten. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met Global-Collect. Zij hebben aangegeven dat ik het moet oplossen met Basic-Fit en dat zijn verder geen inzage hebben. Ondertussen blijft het bedrag openstaan bij Basic-Fit en heb ik ook een ingebrekestelling ontvangen met verhoogd tarief. Zoals al eerder aangegeven door meerdere klanten van Basic-fit die hierdoor zijn gedupeerd:
Hoe is dit mogelijk? Basic-Fit is toch zelf een samenwerking aangegaan met Global-Collect? En biedt hun leden aan om via een link openstaande lidgelden te betalen. Daaruit mogen leden er toch vanuit gaan dat wanneer zij deze link gebruiken, dit ook betrouwbaar is? Het lijkt mij dan ook logischer dat Basic-Fit zelf contact opneemt met Global-Collect om deze betaling te achterhalen.

Ik wens dat Basic-Fit zelf op zoek gaat samen met Global-Collect om deze betaling boven water te halen, en het bedrag wat zij menen nog van mij te moeten ontvangen, verwijderen. Ze kunnen immers hun klanten niet duperen door deze een link aan te bieden welke blijkbaar niet betrouwbaar genoeg is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 08 augustus 2016 om 08:51 geantwoord

Beste Neslihan,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je betaling gevonden en geboekt. Enkel de maand augustus staat nu nog open. Dit is een bedrag van €19,99. Dit kan je bij je eerst volgende bezoek pinnen op de club. Hierna wordt de automatische incasso weer actief.

Mijn excuses voor de later verwerking en ik wens je nog een fijne dag.

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Nesli