Klacht: Betalen voor geweigerd kapot pakket

op 14 mei 2020 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb gisteren post gekregen met een rekening van 108,- vanwege transportkosten omdat de afzender het pakket niet wou aannemen.

Het pakket was onderweg beschadigd en is (Besloten door UPS) teruggetuurd naar de afzender die zei; wat kan ik ermee? neem maar mee. Mede hierdoor heeft de ontvanger (ik) het pakket NIET gekregen maar moet ik WEL betalen! Hoe had ik ooit invloed op deze situatie kunnen hebben? Ik wist niet dat ik hiervoor moest betalen en ik wist niet dat het pakket onderweg beschadigd is geraakt door UPS..!
Daarnaast moet ik nog eens 57,- betalen omdat het pakket groter was dan aangegeven EN zie ik dat het pakket HER-ingepakt is door UPS op een nog slechtere manier dan dat het verzonden is. Logisch dat het onderweg beschadigd is geraakt.

Via de klantenservice weten ze het ook niet en krijg ik geen response op de ingediende claim. Alleen maar een briefje dat het aan de verpakking lag en allerlei facturen.

Het pakket is kapot, hiervoor wil ik mijn geld terug. Het was 200,- en ik heb 57,- aan verzendkosten betaald.
Tegelijk wil ik niet deze extra verzendkosten betalen waar ik niet verantwoordelijk voor ben omdat de afzender het heeft geweigerd.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WillemienvZw