Klacht: Betalen van een niet ingeleverd boek/afgekeurd boek

op 25 juli 2016 over Iddink in de categorie Boeken

Ik ben ronduit ontevreden over de wijze waarop ik vandaag geholpen ben door een van de klantenservicemedewerkers van Iddink.
Ik ben afgepoeierd met “sorry mevrouw, hier kunnen we niks meer aan veranderen, geen discussie mogelijk, dag mevrouw”en de hoorn erop.

Mijn zoon heeft vorig jaar een verkeerd boek besteld nl. Pusar 2de editie nask 1 i.p.v. Pulsar 2de editie nask 2. De boeken van Nask 1 zijn teruggestuurd en de boeken van Nask 2 opnieuw besteld en ontvangen.
Door middel van telefonisch contact met een medewerker van Iddink ben ik er destijds op gewezen dat ik de pakbonnen goed moest bewaren omdat dat wel eens problemen kon opleveren met het inleveren van de boeken aan het einde van het schooljaar.

En jawel;
Bij het inleveren van de boeken kreeg mijn zoon te horen dat er 3 boeken zijn afgekeurd, waaronder Pulsar Nask 2. Ik vond dat heel raar want deze boeken zagen er niet heel anders uit dan een jaar geleden (zeker niet nieuw, ook beschadigd). Mijn zoon heeft hiervoor moeten tekenen….dat doet een kind van 15 jaar natuurlijk als dit hem gevraagd wordt…wat moet hij anders….
Nu krijg ik vandaag een mail van iddink dat ik 1 boek, nl. Pulsar 2de ed.Nask 2 moet betalen. Maar liefst 52,58 euro. Over de andere twee afgekeurde boeken staat er niks.
Ik krijg 2 PDF bestanden.. op één bestand staat dat dit boek ‘niet ingeleverd’ is en op het andere PDF bestand staat dat dat dit boek ‘afgekeurd’ is en het bedrag wat ik daarvoor moet betalen.

Ik ga er natuurlijk vanuit dat dit een fout is. Dit gaat precies om dat boek wat vorig jaar is omgeruild omdat dit verkeerd besteld was.
Of Iddink het nu ziet als niet ingeleverd of afgekeurd is me natuurlijk onduidelijk, maar ik verwacht dat dit dus om het eerste zal gaan m.b.t. de problemen waar ik voor gewaarschuwd was door Iddink.

De klantenservicemedewerkster geeft aan dat er niks meer aan te doen is. Dit boek is gewoon afgekeurd. Ik begrijp dit niet want het zag er niet veel anders uit dan voorheen. Het was een nieuw boek, geeft ze aan. Ik vraag waar ik dat dan kan terugvinden, want in mijn optiek was dat helemaal niet zo. Dat zou dan op de pakbon moeten staan, geeft ze aan. Dit staat er dus niet op. De medewerker is uitgepraat en zegt dat ik gewoon moet betalen, dat er niks meer aan te doen is, dat ze geen discussie met mij gaat voeren en dat mijn zoon gewoon getekend heeft bij het inleveren van de boeken. Ze drukte vervolgens het gesprek gewoon weg na een ‘dag mevrouw’.

Ik voel me erg gedupeerd door deze service. Sta met mijn rug tegen de muur. Ik ben van mening dat er een fout is gemaakt met het omruilen van deze boeken aan het begin van het schooljaar, daar waarvoor ik gewaarschuwd ben. De twee PDF bestanden zijn verwarrend omdat op het ene staat ‘niet ingeleverd’ en op het andere ‘afgekeurd’.
Nergens staat op de pakbon dat dit een nieuw boek was (dit was ook niet zo).

Ik moet nu gaan betalen voor een boek waarvan ik overtuigd ben dat dit boek
-nog in orde was (t.o.v. hoe wij het ontvangen hebben)
-er een fout gemaakt zou kunnen zijn m.b.t. het omruilen van Pulsar nask 1 naar Pulsar nask 2
-er onduidelijkheid is of het boek nu niet ingeleverd is volgens Iddink of afgekeurd.. 2 PDF bestanden
-ik nergens kan terugvinden dat het een nieuw boek was (wat volgens de medewerker op de bon zou moeten staan, wat dus niet zo is). Daarbij was het boek volgens mij zeker niet nieuw.
-mijn zoon van 15 jaar.. een minderjarig kind…heeft getekend.. wat bindend zou zijn.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar wat moet ik hiermee?

M.v.g. Ingrid Heller
Klantnr. Iddink 657625

Als ik het boek niet hoef te betalen omdat ik er van overtuigd ben dat dit een fout is die is ontstaan door het omruilen van de boeken in het begin van het schooljaar. Het boek was intakt, zoals we het ook hebben ontvangen.
Daarbij zou ik het prettig vinden wanneer je als klant het gevoel krijgt dat je serieus wordt genomen en er naar een oplossing wordt gezocht.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Iddink

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Iddink nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ingrid Heller