Klacht: betalen in buitenland met betaalpas ING

op 11 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Tijdens onze vakantie in CANADA(Britisch Columbia) is gebleken dat de betaalpas ING totaal ONGESCHIKT is om in een winkel mee te betalen aangezien MAESTRO niet erkend en geaccepteerd wordt.
Daarbij komt dan ook nog dat in sommige winkels de creditcard betaling voor kleine bedragen niet is toegestaan.
Dus je moet altijd op zoek naar een pinautomaat om Cash geld op zak te hebben.
Wat een VRESELIJK SLECHTE SERVICE van ING.
Terloops vermeld Ing op hun website dat in een enkel land(zonder vermelding welke) betalen met de betaaloas niet mogelijk is.
Het is m.i. schandalig dat informatie hierover zo summier is en dat ING niet direct subiet maatregelen neemt om deze blunder te recht te zetten.

Ing kom in actie !!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 12 juni 2016 om 09:56 geantwoord

Beste heer, mevrouw Verspeek,

Ai, dat klinkt als een vervelende situatie. Jammer om te horen dat je niet kon betalen in winkels in Canada.

Het klopt dat niet ieder bedrijf Maestro ondersteund. Bepaalde banken die geen Europese Maestro passen accepteren, doen dit uit eigen belang. Deze banken zijn namelijk sinds enkele maanden aansprakelijk voor eventuele fraude schade door cashing (geld opnemen met geskimde pasdata). Door de passen uit Europa niet langer te accepteren vermijden deze banken eventuele grote schadeclaims. Wij zijn niet op de hoogte welke banken deze maatregelen hebben genomen. Dit is dus helaas niet iets waar wij invloed op hebben.

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 12 juni 2016 om 21:25 geantwoord

Het feit dat ING keurig reageert op mijn ervaringen in Canada met de betaalpas van de ING waarmee in geen enkelewinkel/shop een betaling verricht kan worden door het MAESTRO logo wil niet zeggen dat probleem is opgelost.
Een oplossing zou zijn dat ING via MAESTRO in overleg gaat met de banken in Canada om tot een acceptabele overeenkomst te komen.
Kom op ING trek bij MAESTRO aan de bel !

Bericht van ING

1 jaar geleden - Beste heer, mevrouw Verspeek, Zoals ook eerder vermeld is het een maatregel die genomen is door bepaalde buitenlandse banken om cashing te voorkomen. Wij hebben daar dus niks mee te maken, maar een keuze van de buitenlandse bank. Vriendelijke groet, Tjitske

Alle klachten die gemeld zijn door blamage