Klacht: Betaalpas ruim voor einddatum geblokkeerd

op 14 september 2017 over ING in de categorie Banken

Bij de parkeerautomaat In Den Haag op 22-08-2017 kwam ik erachter dat mijn betaalpas weigerde.
Van de ING had ik reeds een nieuwe ontvangen, maar mijn oude was nog goed tot maart 2018, dus zag ik geen reden om hiermee haast te maken om deze in gebruik te nemen. Zonder enige duidelijkheid over de beeindigingsdatum van de pas sta ik voor een voldongen feit. Ik heb toen gebeld met de ING waar mij werd verteld dat ik wellicht een punt heb, maar dat er verder niets aan te verandren valt. Ik ben nog naar andere parkeerautomaten gelopen, maar niets werkte. Uiteraard heb ik een parkeerboete gekregen van de Gemeente Den Haag à € 62,70. Ik betaal de ING voor het beheren van mijn geld en vind het werkelijk bizar dat ik zonder duidelijke einddatum omtrent het stopzetten van een betaalpas voor een voldongen feit sta en dus niet bij mijn eigen geld kan. Sterker nog het kost mij geld!

Als de INGB mij zo spoedig mogelijk schadeloos stelt à somma van € 62,70. Ik kom rond van een summier WAO-uitkering, kan dit bedrag niet missen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

ING

Heeft op 14 september 2017 om 21:24 geantwoord

Goedenavond,

Bedankt voor het melden van je klacht. Ik kan me voorstellen dat het een vervelende situatie is!

Een vervangende Betaalpas wordt altijd ruim van te voren gestuurd, zodat je altijd een werkende Betaalpas hebt (tenzij deze beëindigd is). De oude Betaalpas is daarmee niet meer geldig tot de einddatum. Deze Betaalpas wordt gedeactiveerd wanneer je de nieuwe Betaalpas gebruikt of naar 4 tot 6 weken. Helaas kunnen wij hierin niks veranderen.

Ik kan je hierin geen vergoeding bieden. Je hebt de bewuste keuze gemaakt om, ondanks dat je niet kon afrekenen, te parkeren in een betaalde zone of parkeerplaats.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 15 september 2017 om 09:57 geantwoord

U beheert mijn geld, u beheert mijn pas. U stuurt mij een nieuwe met daarbij de tekst dat de oude pas 'binnenkort' niet meer zal werken. U weet de exacte datum wanneer, u stelt mij daarvan niet op de hoogte. Dus sta ik voor een voldongen feit. Gezien ik slecht te been ben, vandaar WAO 100%, is ergens anders parkeren geen optie geweest.
Ik heb toen getracht het door u gecreëerde probleem op te lossen door met u te bellen. Niets was er mogelijk. Ik moest daar zijn voor een afspraak, welke mij nog meer had gekost bij absentie.
Ik stel ING verantwoordelijk voor het niet kunnen betalen van mijn parkeerkosten en de daaruitvolgende sanctie van de gemeente Den Haag.

Bericht van ING

7 maanden geleden - Goedemorgen Arystotalloss, Ik begrijp dat een vervelende situatie heeft veroorzaakt. Je schrijft: "Van de ING had ik reeds een nieuwe ontvangen, maar mijn oude was nog goed tot maart 2018, dus zag ik geen reden om hiermee haast te maken om deze in gebruik te nemen." Ik begrijp dat de pas dus wel aangekomen is en dat we je hebben geïnformeerd dat de oude Betaalpas binnenkort niet meer zou werken. Hoe spijtig ook, wij kunnen in dit geval niets voor je doen. De Betaalpas is in je bezit en daarmee had je dus kunnen betalen bij de parkeerplek. Nogmaals; ik begrijp dat dit een naar moment voor je was, maar wij kunnen hierin niets betekenen. Hoe dan ook een fijne dag gewenst! Vriendelijke groet, Roos ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Arystotalloss

7 maanden geleden - Nogmaals: U weet exact wanneer u de oude betaalpas stopzet. U stelt mij daarvan niet op de hoogte. Derhalve ligt de verantwoordelijkheid voor het niet kunnen voldoen van mijn parkeergelden bij ING. Ik verwacht schadeloosstelling. M.vr.gr Arystotalloss

Bericht van ING

7 maanden geleden - Hi Arystotalloss, In de brief vermelden wij inderdaad niet wanneer de oude pas niet meer werkt. Wel geven we aan dat de oude pas binnenkort niet meer werkt. Op het moment dat je een nieuwe pas krijgt, is het de bedoeling dat je deze in gebruik neemt. Zoals gezegd kunnen wij je niet compenseren. Vriendelijke groet, Roos ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Arystotalloss

7 maanden geleden - Ik ga hiermee niet akkoord. U kunt een voorstel doen. Niets vanaf Uw kant, terwijl toch echt het probleem door uw toedoen is veroorzaakt. U kunt simpelweg niet zomaar mijn betaalmogelijkheden stopzetten terwijl u wéét dat de nieuwe pas nog niet actief is. Oude pas geldig tot maart 2018, daar baseer ik mijn kennis en gedrag op. Niet op termen als binnenkort en zo spoedig mogelijk. Door uw manier van handelen heb ik nu een boete. Al u geen oplossing biedt op korte termijn, gaat dit hele verhaal richting de sociale media en zal ik mijn rekening opzeggen en mijzelf aanmelden bij Triodos. In afwachting van een reactie en een oplossing, Hoopgachtend, arystotalloss.

Alle klachten die gemeld zijn door Arystotalloss