Klacht: Weigering ondeugdelijk lasapparaat te reparerenredelijke vergoeding te betalen

op 14 maart 2019 over Betaalbaarshoppen.nl in de categorie Internetshops - Algemeen

Op 6 oktober 2017 heb ik voor € 184,99 bij Betaalbaarshoppen een TIG Lasapparaat gekocht van het merk Kibani. Ik ben een hobby lasser en heb het apparaat sporadisch gebruikt. Na 17 maanden is het apparaat kapot. De instelling van het amperage is niet meer mogelijk, zodat het lasapparaat onbruikbaar is geworden. Het werkt alleen nog op de hoogste amperage stand. Ik heb op 5 maart het apparaat ter reparatie aangeboden bij betaalbaarshoppen in Ede. Zij zeggen dat ze het gerepareerd hebben, maar gaven ook aan dat zij geen elektrisch schema van het apparaat hebben. Zonder dit schema is reparatie niet mogelijk. Thuis gekomen bleek ook dat het apparaat niet gerepareerd is. In een telefoongesprek met de firma werden 2 dingen aangegeven; 1 het apparaat kan niet gerepareerd worden en 2, ik mocht niet verwachten dat voor die prijs een deugdelijk apparaat gekocht kan worden. Dit in tegenstelling van alle reclame-uitingen en beschrijving van het apparat op hun website (De combinatie van hoogwaardige kwaliteit en eenvoudige bediening maakt dat dit 2-in-1-lasapparaat uitermate geschikt is voor zowel de hobbyist als de professional.). De firma heeft in een brief laten weten dat ik voor € 102 een nieuw lasapparaat kan kopen. Het apparaat was recentelijk voor €129 in de aanbieding.

Ik vind dat na 17 maanden (garantie 1 jaar) ik niet mag verwachten dat het apparaat onbruikbaar is en verlang daarom dat het gerepareerd wordt of dat er een redelijke financiele compensatie gegeven wordt. Ik wil geen nieuw apparaat, omdat blijkt dat een Chinees apparaat is, met een Duitse naam en label en dat ik kan verwachten dat het direct na de garantieperiode weer kapot zal zijn. Ik wil 50% van mijn aankoopbedrag terug ontvangen, omdat ik mag verwachten dat 3 jaar bij hobby gebruik een redelijke levensduur is.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Betaalbaarshoppen.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Betaalbaarshoppen.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door janswarts