Klacht: BESTOLEN DOOR VUELING

op 12 oktober 2016 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

19 Augustus jongst leden belanden ik en mijn partner op het vliegveld van Madrid met als enigste persoonsidentificatie mijn rijbewijs. (ongeplande vlucht)
Op zoek naar de Nederlandse ambassade of een kantoor van de douane komen we langs het Vueling office in Terminal 4.
We vragen aan de dienstdoende dame daar of ze ons de weg kan wijzen naar een van de eerder genoemde.
Deze dame, genaamd Martha, vraagt ons beleefd waarom we deze zoeken en daarop vertellen we haar dat we graag naar huis wille maar alleen een rijbewijs hebben.
Hierop volgend verteld zij ons een verhaal waarin zij ons verzekerd dat: “in het geval van terugvliegen naar uw thuis bestemming een rijbewijs voldoende is”
(letterlijke quotatie: “In case you fly back to the country of your origin a drivers license will be sufficient to travel with us.”)
Aangezien wij beide de Nederlandse nationaliteit bezitten en erg graag terug wilden vliegen naar Amsterdam kochten wij de tickets na advies, en op vertrouwen van haar (en dus Vueling als bedrijf zijnde) expertise.
We betalen het bedrag van 720 euro in contanten, Martha neemt de gegevens over van het rijbewijs en even later staan we met een uitgeprinte boarding pass in ons handen.

Wanneer de vlucht, (die slechts 6 uur na aankoop van de tickets vertrok) zijn incheck balie opende zijn we direct daarheen gegaan om in te checken, waar we vervolgens geweigerd werden op basis van het niet tonen van geldige reis documentatie.
Wij, zeer verbaasd, leggen de situatie uit en vertellen zo doende dat de tickets een paar uur eerder aan ons zijn verkocht met de garantie van jullie medewerker dat we met deze documentatie zouden kunnen vliegen.
De medewerkers, ook zeer verbaasd, vertellen dat dit nader uitgezocht moet worden en dat er eerst toestemming moet worden gegeven voordat we onze tickets terug betaald kunnen krijgen.
Er word direct een supervisor gebeld en na een half uurtje heen en weer bellen krijgen wij de welgemeende excuses aangeboden van Vuelings medewerksters dat de dienstdoende vrouw die avond (toen kwam naar voren dat ze Martha heet) een enorme (en belachelijke) fout heeft gemaakt door ons ervan te overtuigen dat we met deze documentatie zouden kunnen reizen.
We krijgen nogmaals excuses en er word ons verzekerd dat als we een klachtenformulier invullen bij het loket waar we de tickets hebben gekocht ons het geld direct zou worden geretourneerd.

Nogmaals aangekomen bij het loket, (6 uur na aankoop en betaling van de tickets) inmiddels is hier uiteraard iemand anders aan het werk.
Na een telefoontje is zij ook op de hoogte van de situatie en geeft ons de klachten formulieren die wij invullen.
Vervolgens willen wij deze inleveren om ons geld terug te krijgen en word ons dood leuk vertelt dat er geen geld aan ons geretourneerd kan worden omdat dit uitsluitend via de bank gaat.
Zoals eerder gelezen, hadden wij het geld 6 uur eerder contant betaald aan de zelfde balie en nu weigerde deze mevrouw om ons eigen geld terug te geven!
Toch toonde wij begrip en na nogmaals een garantie van deze mevrouw dat na het inleveren van het formulier, het gehele aankoopbedrag binnen 3 tot 5 werkdagen op het vermelde bankrekeningnummer terug gestort zou worden.

Het formulier werd verzegeld met een officiële Vueling stempel als bewijs van goedkeuring en op basis van goed vertrouwen in hun service hebben wij zo het vliegveld verlaten.

NU:
Bijna 3 maanden later, enkel antwoorden op emails die totaal onlogisch zijn alsof de email totaal niet word gelezen. Van het kastje naar de muur gestuurd. Hun laatste excuus was dat we weer even terug moesten naar het vliegveld in kwestie om daar de klacht verder af te handelen????

Zijn ze niet goed geworde???

Minimale tevredenheid:
Terugbetaling van het volledige aankoopbedrag a' €719,90.

Maximale tevredenheid:
Terugbetaling van het volledige aankoopbedrag a' €719,90.
Plus onkosten vergoeding gemaakt ten gevolgen van deze situatie
(+/- €500,-)

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nooit.Meer.Met.Vueling