Klacht: bestelling geannuleerd, geld niet terug

op 02 februari 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Afgelopen zondag heb ik bij bol.com boeken besteld voor een bedrag van meer dan 100 euro. Deze bestelling heb ik direct betaald via ideal, dit geld is ook daadwerkelijk afgeschreven en de bevestigingsmail heb ik ontvangen. De volgende dag ontving ik een e-mail, waarin zonder opgaaf van reden verteld werd dat mijn bestelling geannuleerd was, en ik deze bestelling opnieuw moest plaatsen en dit keer met ideal moest betalen. Dit had ik echter al gedaan, en controle wees uit dat het geld niet terug gestort was.
Nou koop ik heel vaak boeken bij bol.com, en deze betaal ik altijd via ideal. Laatst had ik echter een x per ongeluk betalen via acceptgiro aangeklikt, toen de boeken binnen kwamen was ik dit echter alweer vergeten (zoals gezegd betaal ik altijd via ideal) met als gevolg dat ik die rekening niet had betaald. Van het een komt het ander, en zo werd ik laatst onaangenaam verrast met een brief van het incassobureau met het verzoek te betalen.
Mijn vermoeden was dat de annulering verband hield met boven gemelde zaak, al zou ik dit gezien mijn verdere verleden met bol.com zeer vreemd vinden.
Die avond heb ik dan ook de klantenservice gebeld. Aanvankelijk werd ik redelijk vriendelijk, zij het kortaf, te woord gestaan. Meneer zou opzoeken waarom de bestelling geannuleerd was. Toen hij dat had gedaan kreeg ik kortaf te horen dat het kwam door de openstaande incasso-rekening, en hiermee was het klaar. Ik probeerde nog uit te leggen dat ik dit zeer vreemd vond, allereerst omdat de bestelling al was betaald, ten tweede omdat ik bij bol.com geen verleden van wanbetalen heb, ten derde omdat in de mail staat dat ik de bestelling opnieuw moest doen maar dan met ideal terwijl ik dat dus al had gedaan, ten vierde omdat de incasso al betaald was maar vooral ten vijfde omdat het geld van de bestelling niet terug gestort was!! Hier kreeg ik echter geen reactie op, behalve “dat ik al een mail terug had gehad waarin stond dat ik het geld terug zou ontvangen”. Deze mail heb ik echter niet gehad, nu nog steeds niet. Ook is het geldbedrag nog steeds niet teruggestort, EN ik heb de boeken niet. Ik zit met spoed op deze boeken te wachten aangezien ik ze nodig heb voor een project, maar ik ga de bestelling niet opnieuw doen en daarbij betalen terwijl ik al betaald heb!!
Nogmaals, de incasso is betaald, de boeken zijn betaald, ik heb gedaan wat ik moet doen. Wanneer doet bol.com wat zij moeten doen???

Het liefst ZSM de bestelling alsnog leveren, of anders ZSM het geld terugstorten, en sowieso dikke verontschuldigingen voor een vaste klant die enorm teleurgesteld is in dit bedrijf en twijfelt of ze voortaan haar boeken niet beter ergens anders kan halen, een gewone winkel waar betaling betekent dat je de boeken krijgt.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 06 februari 2014 om 16:25 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Inmiddels heeft u met ons contact gehad.

Bol.com Webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door IvO040