Klacht: Bescherming privé

op 05 april 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een rekeninghouder van uw bank en wonende in Zuid Afrika is overleden. Zijn vrouw, waarvan hij vanaf 2000 was gescheiden eist het geld van de rekening op. Geen probleem, echter de rekeninghouder was gemachtigde van de rekening die zijn vader ooit geopend had. Zijn ex vrouw kan niet bij de rekening, ik ook niet, maar mijn moeder wel zij is ook gemachtigd. Voor meer duidelijkheid en werkwijze heb ik gebeld met ABN-Schiphol, en heb deze dame verteld dat er volgens mij nog een 2e persoon aanspraak kan maken op het geld van deze rekening, zijnde de broer van de overledene en oudste zoon van diegene die de rekening ooit heeft geopend. Dit telefoongesprek is door de ABN op papier gezet en toegezonden naar de ex vrouw in ZA. Geen probleem als je alles huist verwoord en niet op papier zet wat je dankt dat er gezegd is. Ik word nu van alle kanten aangevallen, door voor mij onbekenden uit ZA. De medewerkers van de bank zijn, volgens ZA, profs en kunnen niets verkeerd doen.
Ik vind het te triest voor woorden dat ik geen weerwoord krijg van de bank, en achter mijn rug om mensen informeren die in dit geval geen partij zijn. Ik kan de hele geschiedenis van deze rekening onderbouwen, hetgeen ZA dit niet kan en met leugens het geld proberen los te krijgen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het bovenstaande NOOIT meer gebeurd, ook bij andere mensen niet. Ik heb bewust geen namen en rekeningnummer genoemd, je weet maar nooit. Alle relevante informatie is bij mij bekend, dus ook de namen van de twee medewerkers van de ABN-Schiphol.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Graag kijk ik hoe ik u kan helpen bij uw klacht. Vandaag heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen om de klacht meer inhoudelijke te kunnen bespreken. Helaas kreeg ik geen gehoor. Wilt u laten weten wanneer u telefonisch bereikbaar bent? Dan nemen we contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Dhr. E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht willemvanbriemen

1 jaar geleden - Geachte Heer, Ik ben nagenoeg dagelijks, na 14.00 uur bereikbaar. W.J. van Briemen

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Geachte heer van Briemen, Ik wil u graag nog bedanken voor het gesprek dat wij gisteren hebben gehad. Er wordt komende weer contact met u opgenomen door een specialist op het gebied van het afwikkelen van bankzaken bij overlijden. Zij zal vervolgens ook een afspraak met u inplannen voor een dinsdag op het kantoor in Ede. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Geachte heer van Briemen, Van mijn collega heb ik begrepen dat zij inmiddels telefonisch contact met u heeft gehad en zij met u en uw moeder een afspraak heeft ingepland is op kantoor. Natuurlijk blijk ik de voortgang van uw klacht volgen. Met mijn collega heb ik afgesproken dat zij me ook op de hoogte houdt hoe de afspraak op kantoor is verlopen. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 13 mei 2016 om 08:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van Briemen,

Mijn collega heeft aangegeven dat zij samen met u en uw moeder een gesprek heeft gehad waarin de gehele situatie is besproken. Zij heeft aangegeven dat jullie weten wat de mogelijkheden zijn en dat mijn collega excuses heeft gemaakt voor de zaken die niet zijn gelopen zoals verwacht.

Ook gaf mijn collega aan dat u de melding kreeg bij het indienen van uw klacht 'Hoera, wij hebben uw klacht ontvangen'. Dit bericht is door het klachtenforum Klacht.nl gestuurd. Klacht.nl is de beheerder van het forum en wij als bank kunnen dit niet veranderen.

Mocht er nog iets zijn, horen we het graag van u.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Alle klachten die gemeld zijn door willemvanbriemen