Klacht: beschadiging gitaar

op 09 mei 2017 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Vueling neemt geen verantwoordelijkheid over schade aan bagage, in dit geval een akoestische gitaar.
Het is de eerste maatschappij die mij niet toeliet mijn gitaar in de cabine mee te nemen. Andere lowcost airlines als Transavia en Flybe hadden daar geen probleem mee, ze zijn zich bewust van de risico’s van schade.
De dame van de incheck (grote koffer moest worden ingecheckt) verplichtte mij de gitaar – alleen in beschermhoes – als odd (oversized) lugage (€45,-) in te checken; zij veronderstelde dat er voorzichtig mee omgesprongen wordt. Het boarding- en cabine personeel was onbereikbaar, ik had geen keuze, wilde ik mijn instapkaart krijgen. Vlucht was overboekt.
In de cabine bleek later voldoende ruimte, het personeel had een oplossing gezocht…
Toen bleek dat mijn gitaar niet was meegekomen kreeg ik twijfels. Gemeld bij de balie van Iberia (verl/gev vw) en de volgende morgen kon ik haar ophalen. De kast vd gitaar was verpakt in een wollen vest. Aan de bovenkant geen beschadiging gezien, verder niet uitgepakt.
Later bleek een behoorlijke beschadiging aan de zijkant vd klankkast.
Inschatting kosten reparatie: ong. €600 (Martin).
Vueling betreurt de zaak, maar geeft verder niet thuis (kastje naar de muur).
Wees gewaarschuwd!

Ik zou tevreden zijn als Vueling haar veantwoordelijkheid neemt en de excuses omzet in een tegemoetkoming (financieel).

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door malva