Klacht: Belachelijk hoge jaarnota 2019

op 22 mei 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een eindnota ontvangen van Budget Energie van maar liefst €2.500,-… Wij zijn een huishouden van twee personen, die beide 40 uur per week aan het werk zijn. Na veel discussie en zinloze telefoongesprekken maar een juridische brief geschreven dat dit onacceptabel is.. Toen was er ineens wel contact mogelijk en een vast contactpersoon..

Zij baseren de rekening op het feit dat er geen beginstand is doorgegeven. De beginstand waar zij mee beginnen te rekenen is vergelijkbaar met het inspectierapport die wij bij oplevering van het appartement in 2016 hebben ontvangen. Klein detail mijn vriendin was toen woonachtig op dit adres, ik ben in oktober 2017 daar ingetrokken.

Wij zijn in oktober 2018 overgestapt naar Budget Energie met een maand tarief van 18 euro per maand. Ik ben er van bewust dat dit aan de lage kant is en dat er een eindnota zal komen maar niet van 2500 euro…!!

Wij schijnen volgens hen 10.000 kwh gebruikt te hebben.. let op dit is enkel een geschat verbruik.

Hun antwoord:
Omdat wij bij onze vorige energieleverancier te weinig hebben betaald (opgevraagd nota’s van vorige leverancier opgestuurd )is het noodakelijk dat Bugdet Energie deze factuur moet sturen. Mocht de vorige leverancier niet mee willen werken dan dienen wij alsnog het bedrag van 2.500 euro te moeten betalen.

Ik ben tevreden als er een correctie op de jaarnota gemaakt wordt die volledig in lijn is met ons verbruik; huishouden van twee personen met verbruik van - 2.000 tot 3.000 kwh per jaar.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

3 maanden geleden - Beste,Ik zie in mijn systeem terug dat u hierover een klacht heeft ingediend. Uw klacht is op dit moment nog steeds in behandeling, echter zijn wij hierbij afhankelijk van meerdere partijen. Om deze reden duurt het proces langer dan gebruikelijk, onze excuses voor het ongemak. In de tussenliggende tijd blijft uw factuur gepauzeerd. De behandelaar van uw klacht zal u verder per e-mail of telefonisch op de hoogte houden.Met vriendelijke groet,Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]