Klacht: Bekneld geraakt door de deuren van lijn 4 die te snel dicht gingen. Arm gewond,

op 08 september 2018 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Donderdag 6-09 omstreeks 13 uur sta ik bij halte C en A Looslaan voor lijn 4. De halteplaats is niet verhoogd. Behalve ik is er nog 1 reiziger. Zij stapt voor in, ik neem de volgende deuren. Als ik half binnen ben, gaan de deuren dicht, maar stoppen als ze weerstand bemerken: een reiziger, ik. Maar de klap is fors, mijn arm is beschadigd en bloedt. De conducteur komt met een verbanddoos. Een medepassagier verbindt de wond. Het vel is losgeraakt, pijnlijk.
Via de bestuurder begreep ik dat hij degene is die de snelheid regelt van de tijd dat de deuren geopend zijn. Op drukke haltes langer dan op rustige. Dat begrijp ik. Maar dat is niet het enige criterium, de bestuurder dient ook te letten op de leeftijd van de passagiers. Hij ziet dat als hij aan komt rijden. Hij beschikt over de mogelijkheid om de deuren langer open te houden.
Dat is niet gebeurd.

Bijna 6 jaar geleden is mij hetzelfde overkomen bij halte Binnenweg-Westersingel. Toen werd mij een bosje bloemen aangevoden. Dat heb ik geweigerd.
Ik,ben pas tevreden wanneer de ouderen niet alleen vrij kunnen reizen, maar vooral ook VEILIG!
De beste oplossing is: alle haltes een verhoogd platform. Dan is instappen ook voor de oude reiziger geen probleem.
Ondertussen: meer aandacht van de bestuurder voor de mensen die staan te wachten op haltes zonder verhoging. Dat moet in hun opleiding verankerd zijn.
Als u deze feiten wilt verifiëren, de behulpzame conducteur heet Filipe Dos Santos Brito.
Neem deze klacht serieus, ouderen hebben recht op veilig vervoer in Rotterdam. Als u deze klacht serieus neemt, ben ik tevreden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Oeigoer