Klacht: Bekeuring

op 08 juni 2017 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

op 5 mei jl ging in met mijn zus met het openbaar vervoer naar het centrum van Rotterdam om te winkelen . Ik reis praktisch niet met het openbaar vervoer maar met mijn eigen auto.
In de metro gestapt kregen we de mededeling dat we moesten overstappen voor het centrum. Snel en een beetje gehaast pakte ik mijn jas om vervolgens mijn overstap voort te zetten, Nu uitgestapt merkte ik dat ik mijn pasje (anonieme OV ) in de metro had laten vallen.
ik haastte me naar iemand van de Ret in uniform en vertelde wat me overkomen was. Deze man van de Ret gaf aan dat ik me moest wenden bij de poortje ?? en dat ik achter iemand aan moest lopen en daar een melding moest maken van mijn verlies van Ov- chip kaart.
Daar aangekomen gingen er bellen rinkelen en ik haastte me naar een van de controleur en vertelde mijn verhaal.
In plaats van het aanhoren gaf hij direct aan dat ik een boete kreeg omdat ik niet met een geldige bewijs reisde.
Deze bewuste man liet mij niet eens mijn verhaal doen en onbeleefd was alleen uit mij een boete te geven terwijl zijn college mij Dit advies had gegeven !!
Ik heb me nooit schuldig gemaakt aan zwart rijden en wist niet hoe te reageren en heb daarom het advies die me geadviseerd is op te volgen . Het was niet mijn bedoeling geweest zwart te rijden maar een beetje begrip en luisterend oor van de controleur had ik wel op z’n minst van de Ret verwacht .
We hebben ook te maken met burgers die niet bekend zijn met het systeem van reizen met de metro en niet alleen met boeven die zwart reizen .
Daarom ben ik van menig dat dit voorval niet beboet hoef te worden en een beetje begrip mag zijn voor mijn situatie.
U kunt het nagaan dat ik me nog nooit hieraan schuldig heb gemaakt !

Als ik het bedrag weer terug gestort krijg op mijn rekening .

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door moena1966