Klacht: Beeindigen maatwerkverzekering

op 28 juni 2017 over ING in de categorie Banken

In verband met een verbouwing willen we onze hypotheek oversluiten naar een andere geldverstrekker.

In mei van dit jaar mijn eerste aanvraag gedaan bij de Nationale Nederlanden met een naar mij toegestuurd formulier om de verzekering te beeindigen. Kreeg schriftelijk bericht dat dit niet mogelijk is omdat deze nog verpand is aan de woning. Vervolgens na opnieuw telefonisch contact is mij geadviseerd een brief te schrijven naar ING om de verzekering te ontpanden. Dit gedaan en opnieuw afgewezen want de hypotheek loopt nog. Vervolgens na opnieuw telefonisch contact een brief geschreven met verzoek de verzekering te verrekenen op de hypotheek want ontpanden was niet het juiste woord. Het is ook de bedoeling dat de schuld kleiner word en dat het geld van die verzekering afgelost word op de schuld. Nu een brief in huis dat dit opnieuw duurt tot 28 juli terwijl wij voor 1 augustus naar de notaris gaan. Net telefonisch contact gehad met zowel ing als nationale nederlanden. Nationale nederlanden kan niets zeggen heeft verzoek neergelegd bij ING maar geen reactie. En verzoek tot beeindigen moet ING doen. En ING doet niets want werd door een onbeschoft iemand mij verteld dat je de schuld gewoon moest aflossen en niet uit moest gaan van de waarde uit de gekoppelde maatwerkverzekering. Daarop gereageerd dat vorige week mij een collega had verteld dat er een aflossingsnota zou komen waar 92% van de waarde van de verzekering op verrekend wordt en dit word voorgeschoten. Na uitschrijving van de hypotheek door de notaris wordt het daadwerkelijk verrekend en de 8% aan het gekoppelde rekeningnummer uitbetaald. Ook wil mijn nieuwe geldverstrekker een schriftelijke bevestiging dat ING en NN inderdaad de verzekering gaan verrekenen anders gaan zij niet akkoord. Dit word telefonisch wel door verschillende medewerkers bevestigd en ontkent maar nergens bevestigd

Als wanneer we in juli de aflossingsnota aanvragen de maatwerkverzekering verrekend is op de hypotheek schuld en dat we een schriftelijke bevestiging krijgen dat dit ook gaat gebeuren zodat we dit kunnen aantonen aan de nieuwe geldverstrekker.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 maand geleden - Hallo Carolien, Erg vervelend dat het zo moeizaam verloopt en dat er nu veel verwarring is ontstaan. Dat kan niet de bedoeling zijn en mijn excuses voor het ongemak! Met de gegevens die je hebt doorgegeven kan ik alleen niets nakijken, helaas. Daarom is mijn voorstel het toch nog eens telefonisch met je door te nemen. Klik op deze link https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=fccml3&subscrid=BBD1E98C-5B35-47C2-87AF-C278E4AEF8C5&gjdata=39 en vul je telefoonnummer in. Dan bellen we je op. Dit kan tot 21:00 's avonds. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Bedankt voor uw reactie. Gebruik maken van de terugbelservice zie ik niet zitten. Dan kom ik bij een willekeurig medewerker uit die geen kennis heeft van deze zaken. Heb al eerder gebruik gemaakt van deze service voor iets totaal anders. Maar is een geautoriseerd systeem. Hoe kunnen we dit anders oplossen. Polis nummer en adres gegevens had ik doorgeven. Mvg C van Marle

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 29 juni 2017 om 22:26 geantwoord

Beste Carolien84,

Ik heb navraag voor je gedaan over de Maatwerkverzekering in het algemeen, deze loopt bij de Verzekeringsmaatschappij, je kunt dan ook in dit geval bij Nationale Nederlanden terecht voor een bevestiging. Uiteraard willen wij dit met je kortsluiten. Ik heb je voicemail ingesproken, we nemen hierover telefonisch nog contact met je op.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Heeft op 30 juni 2017 om 16:11 geantwoord

Nog niets gehoord, en ing is pandhouder dus moet akkoord geven op verzekering te verrekenen. Dit kunnen wij niet zelf bij nationale Nederlanden.

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Carolien84, Gisterenavond en vanmiddag heb ik je voicemail ingesproken. Ik wil graag nogmaals proberen telefonisch contact te krijgen. Wil je mij een voor jou gewenst tijdstip doorgeven, dan lopen we elkaar niet steeds mis. Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Het beste is s avonds na 17:00. Anders overdag op woensdag en vrijdag.

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Carolien84, Mijn collega van Hypotheken heeft jullie gesprek aan mij teruggekoppeld. Is alles naar tevredenheid opgelost? Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - De werkwijze is duidelijk. Zodra de notaris de uitschrijving wil doen kunnen jullie pas verrekenen. Alleen de nieuwe hypotheek verstrekker wil hier schriftelijk bevestiging van dat dit inderdaad zo gaat het geld uit de polis dan vrij komt. Dit heb en krijg ik niet. En wel nodig om überhaupt de afspraak bij de notaris te kunnen maken. Offerte van de nieuwe verstrekker is af en klaar maar willen dat bewijs nog dat het klopt wat ik en jullie mij verteld hebben.

Bericht van ING

1 maand geleden - Ik begrijp dat Yvonne hier voor je achteraan is gegaan. Ik adviseer je het bericht van de behandelende afdeling af te wachten. Ik wens je een fijn weekend verder! Vriendelijke groet, Margreet ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Wacht dat nog even aan...

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Is dit inmiddels al gelukt?

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Datum bij de notaris gepland voor 10-8 om hypotheek te passeren op 14-8. Net gebeld dat dit niet door kan gaan omdat NN en ING dit nog niet met elkaar verrekend hebben ondanks dat notaris al de afllosingsnota heeft opgevraagd en we de polis hebben opgezegd. HELP!

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Carolien, Goed dat je ons dit laat weten! Omdat dit een vrij complexe zaak is, wil ik je vragen om contact op te nemen met mijn collega's van de afdeling Hypotheken (via tel 020-2288888) omdat zij inzage hebben in de hypotheek en maatwerkverzekering. Ik hoop dat zij iets voor u kunnen betekenen. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht carolien84

1 maand geleden - Bedankt voor uw antwoord. Met uw afdeling heb ik en mijn adviseur al meerdere malen contact gehad en verwijzen me naar Nationale Nederlanden en weer terug. Ik zet dit bericht natuurlijk niet voor niets hier neer omdat ik gewoon niet verder kom.

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Carolien, Ik snap uw frustratie, en ik kan begrijpen dat u op dit moment graag het probleem helder wilt hebben en bovenal graag opgelost wilt zien. Graag zou ik dit voor u in orde maken, maar na navraag is mij geadviseerd om naar u te communiceren om contact op te nemen zodat dit vraagstuk kan worden afgehandeld. Nogmaals excuses voor het feit dat ik weinig kan doen op dit moment. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door carolien84