Klacht: Bedrijf is totaal onbereikbaar

op 05 februari 2018 over Qurrent in de categorie Energieleveranciers

Op 26 januari komt er een colporteur langs van Qurrent. Klonk allemaal goed en betrouwbaar. Nog gevraagd of ik probleemloos van mijn bedenktijd af kon zien, als ik er toch vanaf zag. Was geen enkel probleem, volgens de colporteur. Hij gaf zelfs zijn eigen 06 nummer. Ik zou een email krijgen met de bevestiging en per post een overeenkomst. Met die belofte en een daardoor rustig gevoel, ondertekende ik de overeenkomst. Ik ontving op dezelfde dag een aantal welkomst emails, waarvan er 1 was met het energiecontract. Onderwijl was ik op internet onderzoek gaan doen naar Qurrent en kwam op een aantal verscholen forum websites, honderden klachten van Qurrent tegen, waarop ik besloot af te zien van deze bedenktijd. Vol vertrouwen bellen naar Qurrent met resultaat 20 minuten wachttijd. Kan gebeuren, dacht ik, probeer ik het later weer. Eveneens 20 minuten wachttijd. Of ik nu in de ochtend, middag of avond belde, de wachttijd bleef 20 minuten. Daarna gebeld met de colporteur, die me geruststelde met de woorden “je ontvangt je energiecontract nog per post en daar zit een annuleringsverzoek bij”. Paar dagen erna ontving ik inderdaad mijn energiecontract, maar zonder annuleringsverzoek. Ik heb daarna een email naar de berichtenbox van Qurrent gestuurd. Ik ontvang vrij snel een antwoord met de boodschap: We hebben jouw bericht via de website ontvangen. Je moet alleen nog héél even geduld hebben. We gaan aan de slag om binnen 2 weken een antwoord op jouw vraag te geven! Kortom zodra het energiecontract is afgesloten, zit je er dus aan vast. Mijn geduld raakte steeds meer op en heb uiteindelijk via online dienst sepastop.eu een aangetekende annuleringsbrief met track and trace (12,45 Euro) laten versturen op 1 februari j.l. Omdat ik zekerheid wilde hebben, heb ik vandaag tevens contact gezocht met Consuwijzer en aangifte gedaan van misleiding bij het ACM. Dit was allemaal niet nodig geweest als Qurrent haar klanten te woord staat.

Ik ben "tevreden" als ik een bevestiging krijg dat ik van mijn bedenktijd af ben en als het bedrijf Qurrent een andere werkwijze gaat toepassen, een callcenter inschakelt om telefoontjes naar behoren af te handelen. Jammer, Qurrent begon zo goed met een 10,0 in het programma Radar en zo'n mooi doel voor duurzame energie.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qurrent

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Qurrent in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door J.G.L. Colle