Klacht: Bankrekeningnummer van ING wordt niet erkend door ABN AMRO

op 19 september 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 maanden geleden - Beste martijngerhoorn, Naar aanleiding van je bericht is het me nog niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Zoals ik je bericht lees, begrijp ik dat je geen klant bij ons bent maar en vanuit ons wel een overboeking wordt gedaan naar jouw ING rekening. Klopt dit? Ik hoor dan graag het om een overboeking gaat die de bank zelf naar jou wilt sturen of dit door een bekende van jouw wordt gedaan die bij ons bankiert. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht martijngerhoorn

3 maanden geleden - Op 14 september 2018 heb ik een schrijven ontvangen van ABN AMRO met referentienummer: hou je vast 00070.8256.70.0019786.8NL20INGB gevolgd door mijn rekeningnummer bij ING met toevoeging 104. In dit schrijven staat vervolgens Tot onze spijt kunnen wij de door u ingezonden overboeking niet uitvoeren, omdat het rekeningnummer (IBAN) van de opdrachtgever (ik dus) geen geldig nummer is. In de brief staat tevens een kopie afdruk van de acceptgiro die ik opgestuurd heb. Ik kreeg wel een aanmaning van CAK dat de factuur niet betaald was. Jammer dat ABN AMRO geen mailadres heeft. Ik als 81 jarige heb geen Facebook of iets dergelijks, alleen een computer.

Bericht van ABN AMRO

3 maanden geleden - Beste heer martijngerhoorn, Bedankt voor uw toelichting. Ik kan me indenken dat dit nogal verwarrend is. Vooral nu u ook een aanmaning van CAK heeft gehad. Als ik de situatie nu goed begrijp heeft u een acceptgiro gestuurd die CAK van uw ING rekening wilt afschrijven. Omdat CAK een ABN AMRO rekening heeft, bent u nu bij ons uitgekomen. Het lastige is dat u zelf geen klant bij ABN AMRO bent. Doordat u geen klant bij ons bent, kan ik in ons systeem niet uitzoeken waarom de IBAN niet goed is en de brief door ons verstuurd is. Hierover kunt u contact met CAK opnemen. Omdat de betaling via de rekening van CAK gaat, kan CAK dan met ABN AMRO contact opnemen voor onderzoek. Ik hoop dat u snel duidelijkheid heeft. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht martijngerhoorn

3 maanden geleden - Allemaal gelul. Inmiddels heb ik via internetbankieren de factuur aan het CAK betaald. En ABN AMRO verdomd als bank een gewoon e-mail adres te gebruiken voor communicatie en dat gaat alleen via een klachten site. Zodat meerdere mensen kunnen zien dat ABN AMRO bank die maar wat aan rotzooit en niet klantvriendelijk is als je geen klant bent bij ABN AMRO. Dan moet je zelf maar uitzoeken wat voor enorme fout de ABN AMRO bank gemaakt heeft. Daar zijn ze te lui voor bij de ABN AMRO bank. Ze snappen zelf niet hoe ze een fout moeten gaan corrigeren.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 19 september 2018 om 12:45 geantwoord

Beste heer martijngerhoorn,

Jammer dat u dit zo ziet. Omdat u geen klant bij ABN AMRO bent hebben wij geen toegang tot uw gegevens om na te gaan waarom uw betaling mislukt is. Zoals mijn collega Elvira heeft uitgelegd kunt u contact opnemen met CAK, zij kunnen u meer informatie geven.

In ieder geval fijn om te horen dat het via Internet Bankieren wel gelukt is om de betaling te doen. Mocht u in de toekomst weer contact met ons willen opnemen dan kunt u ons uiteraard ook bellen. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week op nummer 0900-0024 of 010-241 17 20. Meer contactopties vindt u op www.abnamro.nl.

Rick
ABN AMRO Webcare

Heeft op 19 september 2018 om 13:29 geantwoord

Natuurlijk kun je als AOW-er bellen met een 0900 nummer. Kost wat, maar je krijgt er niets voor terug. Elk mens die de lagere school heeft doorlopen kan zien dat de acceptgirokaart van het CAK is en het rekeningnummer van een ING klant is en niet van ABN AMRO. Als hoger opgeleide zie je dat anders uiteraard. We sluiten de boel maar af en blijf gewoon bij ING bankieren.

Alle klachten die gemeld zijn door martijngerhoorn