Klacht: Bankrekening openen voor Nederlanders woonachtig in het buitenland

op 11 augustus 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Ik woon al 23 jaar in het buitenland en wilde een rekening openen om bijvoorbeeld een OV chipkaart te kunnen bijvullen of pinnen bij de Albert Heijn. Beiden kunnen niet met een buitenlandse bankpas.
Blijkt dat als voorwaarde er ten alle tijden EUR 10.000 op de rekening moet staan. Volkomen belachelijk natuurlijk. Ik ben naar de Rabo gegaan en kon zonder deze voorwaarden een bankrekening openen, geen probleem.

ABN AMRO prijst zich wel uit de markt voor de meer dan een miljoen Nederlanders die in het buitenland wonen.
Snel deze voorwaarde afschaffen, het slaat nergens op.
Met een gewone bankpas zonder krediet heeft ABN AMRO geen enkel risico.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 11 augustus 2017 om 16:05 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Voor particuliere klanten is ABN AMRO een bank die zich voornamelijk richt op klanten woonachtig in Nederland. Als inwoner van een ander Europees land is het mogelijk om bij ons een rekening te openen, hier zijn wel een aantal voorwaarden verbonden. Jammer dat u hierdoor geen rekening bij ons heeft kunnen openen.

Bedankt voor uw feedback. Ik zal dit leerleggen bij de verantwoordelijke afdeling. Ik begrijp dat u inmiddels bij een andere bank wel een rekening heeft kunnen openen. Fijn dat dit wel is gelukt.

Vriendelijke groet,

Dhr. R. Witjes
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ccourtier