Klacht: Nieuwe band retour gestuurd, geen geld retour

op 29 mei 2019 over Banden-Pneus-Online.nl in de categorie Auto Onderdelen

Helaas heb ik de verkeerde band maat gekocht 205 breedte ipv 225. Ik heb gelijk gebeld en verteld dat ze nu op de auto zitten maar net te smal zijn. Dus aangegeven dat ik ze retour wil sturen, maar eerst de goede maat zal kopen zodat ik ze efficiënt kan omwisselen. Dat kan werd mij verteld door een dame van Pneus, er zijn wel kosten aan verbonden. Prima, nieuwe banden gekocht en geregeld dat DHL ze kwam ophalen (heeft veel moeite gekost maar dat laat ik even buiten beschouwing). Het kopen en leveren van de banden gaat erg makkelijk, daarin doen ze hun werk goed. Alleen de banden werden opgehaald en ik kreeg geen bericht meer. Zelf contact gezocht en toen werd mij verteld de banden zijn gemonteerd geweest, u krijg geen kosten retour. Nu blijkt dit in de voorwaarden aangegeven te staan, maar aan de telefoon is mij dus iets anders verteld. Nu heb ik nieuwe banden naar Pneus gestuurd á €200,- en wordt er geen contact meer met mij opgenomen. Ik snap dat de voorwaarden belangrijk zijn, maar in dit geval dat een medewerker van Pneus mij (waarschijnlijk per ongeluk) iets anders heeft verteld veranderd de zaak.

Ik zou tevreden zijn als op zijn minst door Pneus begrip wordt getoond voor de situatie. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, bijvoorbeeld een deel van het geld retour of dan gewoon de banden weer terug naar mij en dan zet ik ze op Marktplaats. Pneus verkoopt ook showroom banden voor een wat lagere prijs, ik neem aan dat ze dat met mijn banden gaan doen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Banden-Pneus-Online.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Banden-Pneus-Online.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jur123