Klacht: Baggage

op 13 juli 2018 over Brussels Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte HeerMevrouw,

Bij deze wil ik mijn beklag doen:

Omdat we als gezin graag bij elkaar wilde zitten in onze reis naar de NY, met vlucht SN0501,hebben we netjes van te voren onze stoelen gereserveerd, Tot onze verbazing zagen bij het online inchecken op de heenreis dat er geen stoelen gereserveerd waren, na moeizame mail en telefoon verkeer, gaf de medewerkster toe dat er een fout gemaakt was met reserveren.
Kosten voor reserveren van de stoelen totaal 320 euro retour, dit is in mijn ogen nu niet correct en graag zou ik zien dat deze kosten gehalveerd en terug betaald worden.

Bij het inchecken op Brussel 07-07, bleken de koffer banden niet te werken, daardoor lagen de koffers van NYJFK, Washington en Toronto op een grote hoop, tijdens het inchecken zeg ik nog: als dat maar goed gaat. We zouden om 10.30hr vertrekken, vanwege de chaos met de koffers hebben we dik 2hr vertraging opgelopen en vertrokken we pas rond 13hr. Het gevoel klopte, niet alleen van mij maar van vele passagiers ontbraken de koffers op Airport JFK.
Om ervoor te zorgen dat de koffer alsnog bezorgd zou worden, is er ter plekke een formulier ingevuld met een code.
Helaas heb ik mijn koffer deze vakantie niet terug gekregen, alle dagen is er contact geweest met Collega’s van Brussel airways en medewerkers van Hotel Double Tree in NY en mijn persoon om mijn koffer terug te krijgen. Wat een leuke ontspannen vakantie zou moeten, is een vakantie geworden die volledig verpest is door het ontbreken van de koffer. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn gezin was dit frustrerend 3x per dag vragen of je koffer al gearriveerd is, kleren moeten kopen, uiteindelijk niet voor maar 1 dag, maar voor 5 dagen.

Elke dag hopend dat de koffer terug zou komen, uiteindelijk zitten we extra kosten waar we natuurlijk niet op zitten wachten. Na 6 dagen hebben we de hoop opgegeven en zijn we de taxi ingestapt voor onze terugreis vanaf JFK naar BRU met alle bonnen en papieren naar de balie om 2 koffers in te checken, krijgen we de opmerking dat de 2 koffers te zwaar zouden zijn, verkeerde opmerking @@@. (5 personen en dan maar 2 koffers, Zie meegestuurde foto’s ) Op JFK zijn we toch maar naar de balie van Brussel Airways gelopen om te vragen of ze daar misschien nog informatie voor ons hadden. Zie ik mijn koffer in de naast gelegen ruimte staan, uiteindelijk heb ik mijn koffer terug gekregen. Ik zit met een aantal vragen:
• Waarom moet ik zelf mijn koffer ontdekken op JFK?
• Tijdens ons verblijf is er iedere dag contact geweest, daardoor voel ik me niet geholpen en zeker niet serieus genomen, het gevoel is niet goed, er had op zijn minst een telefoontje moeten plaats vinden, waarom is dit niet gebeurd?
• De hotelmedewerkers hebben meer moeite gedaan om mijn koffer terug te vinden dan de medewerkers van Brussel Airways, dit kan toch niet?
• Wat doe ik met de extra kosten?
Ik ben absoluut niet tevreden over de service en de communicatie. Het ontbreken van de koffer was wel sfeer bepalend voor het verdere verloop van onze welverdiende vakantie
Benieuwd naar uw reactie,
Vriendelijke groet,
Frank Coenen
0616262611

Ik zou graag zien dat ze tegoed komen in de gemaakte kosten.
op dit moment ben ik een ontevreden klant en zal ik niet snel meer via Brussel Airlines boeken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Brussels Airlines

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Brussels Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Frankie 01

1 maand geleden - Tot op heden nog steeds geen reactie dat de klacht in behandeling is. Wat doen we met de gemaakte reserveringskosten? Ik heb mijn eigen reisverzekering maar ingelicht, omdat ik dus niet weet hoe lang dit gaat duren en binnen 21 dagen ben je verplicht om het eea op papier te zetten, anders heb je nergens recht op. Ik heb op dit moment geen goed woord over voor Brussel airlines, vind het ronduit bedroevend hoe men met klanten omgaat. Gr Frank coenen

Alle klachten die gemeld zijn door Frankie 01