Klacht: Via Auto Europe gehuurd bij Easirent, afspraken niet nagekomen

op 30 augustus 2018 over Auto europe in de categorie Verhuur

Op 5 augustus 2018 heb ik via u bij Easirent in Manchester een auto (economy class) gehuurd voor de periode 5 tm 10 augustus 2018, met als huurbedrag €66,-. Ik zou de auto op 5 augustus 2018 tussen 16.00 – 17.00 uur ophalen.

Door omstandigheden welke buiten mijn macht lagen (de vlucht van Ryanair was zeker een half uur vertraagd en het gevolg was teveel inkomende vluchten bij Manchester Airport waardoor er een lange rij voor de paspoortcontrole stond) kon ik pas rond 18.45 uur met Easirent bellen zodat men op kon halen vanaf de luchthaven. Tijdens het telefoongesprek is geen melding gedaan dat er door de vertraging een probleem was met de reservering.

Eenmaal bij Easirent aangekomen gaf een medewerkster mij te verstaan de de reservering was komen te vervallen omdat ik niet binnen het uur de auto had opgehaald. Ik kon een auto meekrijgen maar dat was niet de betreffende auto maar een upgrade. Ik heb deze geweigerd en gerefereerd aan de overeenkomst.

De medewerkster gaf aan dat dit niet meer mogelijk was om de auto de huren. Deze was inmiddels verzegd aan iemand anders maar ze zouden het oplossen. De oplossing zag mevrouw in een veel zwaardere upgrade (een Honda CRV). Ik heb aangegeven dat ik dit niet wilde. Ik wilde weer richting de rental village om daar verder te kijken of ik zou een plek zoeken in Manchester. De medewerkster gaf aan dat het inmiddels 19.30 uur was en er geen enkele auto meer te krijgen was en dat het vakantietijd was, dus dat ook een accommodatie vinden niet makkelijk zou zijn. Bij Easirent had ik inmiddels al kosten gemaakt. Dit was de enige auto die ik nog mee kon krijgen.

Ik heb meermaals aangegeven dat ik andere opties wilde bekijken maar volgens de medewerkster waren die er niet. De medewerkster heeft mij geen overzicht laten zien van de auto’s die zij hadden en was niet duidelijk over de reeds gemaakte kosten of over de prijs van de auto die dan nog wel beschikbaar zou zijn. De medewerkster drong steeds aan dat ik echt alleen deze auto nog kon krijgen. Pas toen ik de huurovereenkomst van mevrouw kreeg zag ik de kosten die mevrouw in had gehouden op de credit card. Ik heb toen nogmaals kenbaar gemaakt dat ik dit niet wilde, maar mevrouw legde uit dat het allemaal teruggevorderd kon worden van Ryanair. Ook het wachten bij de paspoortcontrole viel onder Ryanair en zij moesten een vergoeding betalen.

Het was inmiddels na 19.30 uur en ik moest voor 22.00 uur op mijn plaats van bestemming zijn. Door het aandringen van de medewerkster en de tijdsdruk ben ik uiteindelijk akkoord gegaan met de upgrade.

Gezien het slechte telefonische bereik in Wales kon ik gedurende mijn vakantie geen contact met jullie opnemen. Middels deze brief mijn ongenoegen kenbaar maken over de gang van zaken. Ik ben het niet eens met de wijze waarop de autohuur bij Easirent is gelopen. Ik ben van mening dat ik grof misleid ben en dat men zich heeft bediend van oneerlijke handelspraktijken. Nu heb ik niet alleen de kosten van de reservering die ik bij jullie heb gemaakt maar ook onnodige extra kosten gehad. Ik heb nooit een dergelijke upgrade gewild en ben nu gedwongen geweest om deze kosten wel te maken. Daarbij komt dat het eigen risico nog steeds van de credit card wordt ingehouden terwijl hier geen reden voor is. We zijn inmiddels een week verder!

Ik heb deze klacht naar u toegestuurd, maar hierop is geen ontvangstbevestiging gestuurd en er is geen reactie op gekomen.

Ik verzoek u zorg te dragen voor een gepaste oplossing die wat mij betreft daarin gelegen is dat ik een deel van de onnodig gemaakte kosten teruggestort krijg.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Auto europe

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Auto europe nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Toby4u2