Klacht: Onterecht gefactureerd voor extra verzekeringen

op 11 oktober 2018 over Auto europe in de categorie Verhuur

Ik huurde een auto in Spanje via Auto Europe, inclusief afkoop eigen risico. De auto moest ik ophalen bij Maggiore in Malaga (Spanje). Daar slaan ze je wachtnummer expres over zo lijkt het wel, zodat je heel lang moet wachten. Uiteindelijk aan de beurt vertel ik heel duidelijk dat ik geen extra verzekeringen nodig heb en laat mijn reservering duidelijk zien. De man achter de balie zegt dat dit helemaal duidelijk is en dat dit net zo staat in het Spaanse document dat getekend moet worden. Een paar weken na mijn vakantie krijg ik een factuur van Budget Rent a Car, waar uit blijkt dat ik nog €229,00 aan extra verzekeringen moet betalen, het bedrag, is dan ook al van mijn MasterCard afgeboekt.
Dit is totale, vooropgezette misleiding waarbij het na 2 maanden onmogelijk blijkt te zijn om dit recht te laten zetten. Auto Europe, Maggiore, Budget….het lijkt er ook op dat ze dit expres via 3 organisaties laten lopen waardoor het indienen en voortzetten van een klacht zo gecompliceerd en frustrerend wordt, dat de meeste slachtoffers het uiteindelijk maar voor gezien zullen houden. Het duurt steeds weken voordat je antwoord krijgt op een vraag en namen van de klachtenbehandelaar krijg je niet.

Uiteindelijk krijg je wel een mail maar daar uit blijkt dat ze de inhoud van de klacht nauwelijks of niet gelezen hebben.

Ik ben tevreden als ik de €229,30 teruggestort krijg die onterecht van mijn Mastercard geïncasseerd is. Daarnaast vindt ik het belangrijk dat ze excuses maken en toegeven dat hun werkwijze misleidend is en dat ze dat gaan oplossen. Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen omdat deze misleidende werkwijze expres zo bedacht zal zijn om meer omzet te genereren.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Auto europe

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Auto europe nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pieter dHane