Klacht: Op de aansluitende vlucht verwijderd

op 28 augustus 2018 over Austrian Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Wij hebben een fantastische reis naar Thailand gehad.

De vluchten OS376 tot Wenen en OS025 naar Bangkok op de heenreis verliepen na een kleine vertraging voorspoedig met Austrian.
Op de terugvlucht hebben we een minder goede ervaring gehad.

Op zondag 19 augustus vlogen wij terug met vlucht OS 0016232
Mijn man was sinds die zaterdag niet lekker en stapte zo ook aan boord.
Helaas is hij echt ziek geworden in het vliegtuig, met gevolg dat hij door een arts die aan boord was aan een infuus is gelegd. Hij moest braken, ‘schaken’ en had koorts.
Alle stewardessen aan boord waren zeer behulpzaam en zorgzaam voor ons en meedenkend.
Na twee uren was alles weer een beetje stabiel met mijn man. De hoofdstewardess vertelde ons dat er melding was gemaakt bij de medische dienst van de airport.
Eenmaal aan de grond kwam er een medisch team aan boord om mijn man medisch te onderzoeken. Na alle onderzoeken kregen wij op papier dat mijn man verder kon vliegen naar Amsterdam.
Ook hier was iedereen zeer behulpzaam en werden wij op tijd naar de gate gebracht. Daar aangekomen gingen wij boarden. Onze vier kinderen konden met hun boardingpas langs de poortje en konden het vliegtuig in. Tot onze grote verbazing kregen mijn man en ik een rood kruis op het display van het doorgaanspoortje; wij mochten niet mee. Wij werden door de man achter de desk gemaand om te wachten op een onvriendelijke manier. Mijn man nog steeds niet echt in goede doen is op een stoel gaan zitten wachten. De Co-piloot Stijn Koster ging ook met deze vlucht mee in burger om naar Amsterdam te vliegen. Hij was zeer verbaasd over de situatie, hij heeft enorm zijn best gedaan om de mensen te overtuigen dat wij mee moesten vliegen naar Amsterdam, onze kinderen zaten dus al wel in het vliegtuig. Uiteindelijk is het vliegtuig meer dan een half uur te laat vertrokken. Niet door oponthoud van ons, maar er kwamen nog zeker 30 mensen te laat aan bij de gate en zij mochten allemaal wel mee.
Daar zaten wij dan, kregen excuses, een voucher voor het NH hotel, nieuwe vliegtickets voor de volgende dag en weg waren de mensen van Austrian!! Daar stond ik met een zieke man, mochten zelf naar het Hotel lopen, zonder bagage, in vieze ( lees braaksel) kleren, deze was volgens Austrian ook bewaard in Wenen. Dezelfde avond berichten onze kinderen dat onze koffers wel al in Amsterdam stonden. Ook de volgende dag keek geen mens naar ons om, we bleken ineens een business stoel te hebben, dat stond niet op het omgeboekte ticket. In dit vliegtuig wist niemand ergens van.
Dezelfde avond heb ik zelf in het Hotel nog contact opgenomen met de Operations Manager Christa Rosendaal, maar zij gaf geen ene medewerking voor deze bizarre omstandigheden. Ze vond niet dat het geheel de schoonheidsprijs verdiende, maar ik moest luisteren naar haar uitleg!! Ik was zeer confuust!! En nog steeds. Deze dame had ik 2 minuten voordat wij uit het vliegtuig gingen gezien.
Waar zoveel mensen zo hun best deden om ons mee naar Amsterdam te laten vliegen blijf ik erbij dat er een hele foute communicatie ergens heeft plaats heeft gevonden!!
Wat een raar einde aan zo’n fantastische reis.

Maandagochtend zijn mijn man en ik met de OS 0371 teruggevlogen. Aangekomen in Utrecht zijn wij gelijk naar de huisarts gegaan, doorgestuurd naar het Ziekenhuis. Mijn man heeft een parasiet opgelopen in Thailand en heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij is nu thuis en is gelukkig aan de betere hand.
De co-piloot Stijn Koster zal een aantekening maken over deze bizarre situatie en ook heb ik zelf Christa Rosendaal laten weten dit verhaal aan Austrian doen. Ik zie uit naar uw reactie.

Edith Hendriks Hermannus Woltjes

Een persoonlijke reactie en tegemoet komen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Austrian Airlines

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Austrian Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Edith Hendriks