Klacht: Items uit bagage gestolen – koffer kwijt geraakt – slechte communicatie

op 08 augustus 2019 over Austrian Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Mijn vlucht van Narita Airport naar Vienna waar mijn overstap naar Dusseldorf was, was een ramp. Nog nooit heb ik zo een slechte reis ervaring gehad. Alles een eerste keer, niet waar.

De vlucht naar Vienna ging zeer goed en alles wat netjes geregeld in Japan. Net voor het landen werd er omgeroepen dat de gate nummers bekend zijn voor de mensen die een overstap hebben. Na het landen direct naar mijn gate gegaan. Daar heb ik gewacht maar blijkbaar was er een wijziging maar ik heb he-le-maal niks gehoord of gezien en kwam er te laat achter. Overstap gemist.

Vervolgens werd mij verteld dat mijn koffers uit het vliegtuig zou worden gehaald en op een andere vlucht of terug in mijn possessie als ik dat wilde. Ik opte voor het tweede omdat ik nog niks anders had geboekt.

En ja wel, 1 van mijn koffers is kwijt geraakt. Dit heb ik meteen gemeld en duidelijk gemaakt dat de koffer hoogstwaarschijnlijk toch in het vliegtuig naar Dusseldorf zat. Mij werd wijs gemaakt dat dat simpelweg niet kan.

11 dagen later kreeg ik een bericht dat mijn koffer alsnog is gevonden, en jawel IN DUSSELDORF zoals ik eerder had gemeld. Vervolgens werd 3 dagen later mijn koffers aan mijn huisdeur bezorgd. En hier begint horror nummer 2. AL MIJN CADEAUTJES, die ik meerdere keren in Japan hebt gekocht en mee terug genomen heb, zijn uit mijn koffer gehaald. Dit met als reden (op een kaartje) for hygienic reasons. Dit is al de 8ste keer dat ik naar Japan ben geweest en al de producten die ik heb gekocht mogen mee genomen en geïmporteerd worden.

Conclusie:
Service in Vienna qua behulpzaamheid was redelijk
– Koffer kwijt
– Onbevoegde mensen hebben mijn eigendommen gestolen (want dat is het!)
– Slechte omroepingservice qua gate veranderingen

1. mijn gestolen spullen terug (wat waarschijnlijk niet meer kan)
2. compensatie

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Austrian Airlines

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Austrian Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IkBenBoos87