Klacht: ASR weigert schade uit te keren

[email protected] op 13 juli 2023 over ASR in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds ca. 1987 is ons gezin voor WA en inboedel bij ASR (voorheen Amev) verzekerd en hiervoor wordt er jaarlijks € 288,60 van mijn bankrekening geplukt. Vanaf 1987 tot heden heb ik in totaal € 10.389,60 aan premie betaald.
Onlangs heeft mijn hond de bril van een kennis kapot gebeten en weigert ASR de schade van € 290,00 uit te keren.
ASR voert daarbij als argument het VVD-mantra “eigen verantwoordelijkheid” aan en de gedupeerde zou onvoldoende maatregelen hebben genomen om schade te voorkomen.
Jaren geleden heeft een andere hond van mij, toen hij bij een winkel was vastgebonden, de broek van een voorbijganger kapot gebeten. Toen werd de schade wel vergoed en werd bovengenoemd VVD-mantra niet aangevoerd. Terwijl een hond vastbinden bij een winkel juist een onvoldoende maatregel is om schade te voorkomen.
Wat heeft een aansprakelijkheids- en inboedelverzekering nog voor nut wanneer ASR bij schade telkens met het argument komt dat er onvoldoende maatregelen zijn genomen om schade te voorkomen? Dit argument is op elke gebeurtenis toepasbaar, bijvoorbeeld ook wanneer er door een omgevallen kaars brand ontstaat. Heb ik hiervoor 36 jaar lang in totaal € 10.389,60 premie betaald?
Zover mijn actieve herinnering het toelaat is dit in 36 jaar ook pas de 2e of 3e keer dat ik een beroep doe op die ASR-verzekering. Dan is het toch niet teveel gevraagd om een beschadigde bril van € 290,00 te vergoeden?
Het is overigens niet de eerste keer dat ASR weigert schade uit te keren. Sinds 2001 zitten er in de badkamer vloertegels los vanwege overstroming van de wasmachine. De inboedelverzekering (ASR) wijst mij door naar de opstalverzekering en de opstalverzekering stuurde mij terug naar het kastje, de inboedelverzekering (ASR).

Gewenste Oplossing:

ASR keert de schade van € 290,00 uit aan gedupeerde.

Of

ASR beëindigd de verzekering met terugwerkende kracht per 1 mei 2023, stort de premie voor 2023 van € 288,60 die op 3 mei 2023 van mijn bankrekening is geplukt terug. Met dit bedrag zal ik de bril van gedupeerde ad € 290,00 betalen. Dan ben ik ook nog zo coulant om de resterende € 1,40 zelf bij te leggen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ASR een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ASR

Heeft op 29 augustus 2023 om 09:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Onze klachtbehandelaar heeft de klacht opgepakt en begin augustus is de klacht in overleg met u afgehandeld. Wij hebben uit coulance alsnog een betaling gedaan. Vriendelijke groet, a.s.r.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]